سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پنتاگون طرح تعطیلی گوانتانامو را به کنگره ارائه می‌کند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات آمریکایی می‌گویند که طرح پنتاگون برای تعطیلی زندان گوانتانامو در کوبا و انتقال مابقی زندانیان به زندانی در آمریکا خواستار هزینه‌ای بالغ بر 475 میلیون دلار برای هزینه‌های ساخت و ساز می‌شود که در نهایت با صرفه‌جویی در هزینه‌های عملیاتی، سالانه 180 میلیون دلار از این هزینه‌ها جبران می‌شود.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، این طرح که قرار است روز سه‌شنبه (امروز) به کنگره ارائه شود، آخرین تلاش دولت اوباما برای تحقق وعده «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای تعطیلی گوانتانامو و متقاعد کردن نمایندگان کنگره برای دادن مجوز به پنتاگون برای انتقال حدود 60 زندانی گوانتانامو به آمریکا می‌باشد اما این طرح جزئیات اندکی را ارائه داده است و تنها مخالفت آندسته از اعضای کنگره را بیشتر می‌کند که به طور مداوم لوایحی را تصویب کرده‌اند که مانع تلاش‌ها برای انتقال زندانیان گوانتانامو به آمریکا ‌شده‌اند.

«مک تورنبری» نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس و رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است که پنل وی قرار است یک جلسه استماع درباره تعطیلی گوانتانامو برگزار کند اما وی نامه‌ای را به اوباما ارسال کرده است و هشدار داده است که کنگره به وضوح اعلام کرده است که هرگونه طرح برای تعطیلی گوانتانامو باید شامل جزئیات باشد در غیراینصورت غیرقابل قبول است.

مقامات آمریکایی می‌گویند که این طرح پنتاگون، 13 مکان متفاوت در آمریکا را در نظر گرفته است که شامل 7 زندان موجود در کلرادو، کارولینای جنوبی و کانزاس می‌شود و 6 مکان نیز در پایگاههای کنونی نظامی آمریکا است.

این مقامات می‌گویند که طرح مذکور، یک مکان مورد نظر را پیشنهاد نداده است و برآورد هزینه‌‌ها در این طرح در واقع با هدف ارائه یک نقطه شروع برای گفت‌وگو با کنگره مطرح شده است.

مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود ادامه دادند که جزئیات بیشتر درباره هزینه‌‌ها که به صورت محرمانه است، در اختیار کنگره قرار خواهد گرفت.

طبق گفته این مقامات، زندان‌های در نظرگرفته شده برای اجرای این طرح به صورت سالانه هزینه‌ای بالغ بر 265 میلیون دلار تا 305 میلیون دلار نیاز دارند. این در حالی است که هزینه سالانه اداره زندان گوانتانامو بالغ بر 445 میلیون دلار است اما این مقامات می‌گویند که اگر قرار باشد زندان گوانتانامو همچنان مورد استفاده قرار گیرد، هزینه‌ای بالغ بر 225 میلیون دلار هزینه برای تعمیرات و ساخت نیاز دارد.

بنا بر این گزارش، به هزینه‌ای بالغ بر 290 میلیون دلار تا 475 میلیون دلار برای ساخت و ساز در زندان‌‌های مختلف آمریکا، بسته به مکان این زندان‌ها، نیاز است. هزینه‌ها در برخی از این زندان‌ها بیشتر است زیرا در پایگاههای نظامی آمریکا قرار گرفته‌اند و به ساخت و ساز بیشتر نیاز دارند.

این مقامات می‌گویند که به واسطه صرفه‌جویی سالانه در هزینه‌های عملیاتی، آمریکا هزینه‌های اولیه ساخت و ساز را ظرف سه الی پنج سال، جبران می‌کند.

اعضای کنگره، چندین ماه است که خواستار طرحی برای گوانتانامو هستند و نمایندگان کارولینای جنوبی، کانزاس و کلرادو با انتقال زندانیان گوانتانامو به این ایالات مخالفت کرده‌اند. دولت اوباما در حال حاضر طبق قانون نمی‌تواند زندانیان گوانتانامو را به آمریکا منتقل کند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/O4KOWH


ویدیو مرتبط :
طرح پنتاگون برای حمله به ایران و سوریه و لیبی و سودان