سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری حج تمتع ۹۵ منوط به پذیرش ۴ شرط ایران است/ سازمان حج و زیارت تلاش خود را برای اقامه حج انجام می‌دهد


سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، در مورد جلسه امروز خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امروز جلسه‌ای با اعضای کمیسیون امنیت ملی داشتیم و در آن به سؤالات نمایندگان در مورد روند مذاکرات با آل سعود پاسخ دادیم.

وی ادامه داد: ما به نمایندگان گفتیم که در مذاکرات بر حفظ عزت زائران ایرانی تأکید شد و 4 خط قرمز جمهوری اسلامی برای سعودی‌ها ترسیم شد.

رئیس سازمان حج و زیارت در مورد این 4 شرط گفت: استفاده از ناوگان هواپیمایی داخلی حصول اطمینان از امنیت زائران با توجه به 3 حادثه منا، جرثقیل مکه و فرودگاه جده، چگونگی صدور ویزا و ارائه خدمات کنسولی 4 خط قرمزی بود که ما برای سعودی‌ها ترسیم کردیم و به هیچ‌وجه از آنها کوتاه نمی‌آییم.

اوحدی در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون پاسخی از طرف سعودی دریافت کردید یا خیر، گفت: 20 روز از مذاکرات می‌گذرد اما عربستانی‌ها تاکنون موضع شفافی در قبال خواسته‌های ما اتخاذ نکرده‌اند.

وی با تأکید براینکه برگزاری حج تمتع 95 منوط به پذیرش این 4 شرط از سوی عربستانی‌ها است، افزود: عدم پذیرش حتی یک مورد از این شروط برای ما قابل پذیرش نیست.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در عین حال سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری اعتقاد دارد که حج واجب شرعی است و به عنوان حق مسلمانان هیچ دولتی نمی‌تواند آن را سلب کند حتی دولت عربستان.

اوحدی در خصوص تغییر وزیر حج عربستان نیز گفت: به نظر می‌رسد این تغییرات موجب کند شدن روند پاسخ‌دهی سعودی‌ها خواهد شد و ما را وارد محدوده قرمز زمانی می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که محدوده قرمز زمانی چه زمانی است و ما تا کی منتظر پاسخ سعودی‌ها می‌مانیم، گفت: برای عقد قرارداد مسکن، تغذیه، حمل‌ونقل و احداث آشپزخانه حداقل به 25 روز زمان نیاز است و برای صدور ویزا برای کمیته‌های ما نیز 20 روز زمان می‌برد. این در حالی است که تنها 2ماه تا آغاز موسم حج باقی مانده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
حج-حضور ایرانیان با پرچم ایران در حج