سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سه سر شنگ و یك قرقی در استان اردبیل رها سازی شدند


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره كل حفاظت محیط زیست ، ودود رستم نژاد گفت: سه سر شنگ (سمور آبی) كه توسط 2 نفر از دوستداران حیات وحش به اداره كل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تحویل داده شده بودند، در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.
وی افزود: یكی از شهروندان با مشاهده 2 سر شنگ كه در یكی از رودخانه های داخل شهر اردبیل گرفتار شده بودند، اقدام به نجات آنها كرده و سپس به اداره كل حفاظت محیط زیست استان تحویل داد.
رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان اردبیل بیان كرد: همچنین با تماس یكی از شهروندان مبنی بر مشاهده یك سر شنگ در داخل شهر اردبیل، كارشناسان اداره كل در محل حاضر شده و حیوان را به زیستگاه اصلی خود منتقل كردند.
گونه شنگ یا سمور آبی (سگ آبی) از راسته گوشتخواران، خانواده راسوها بوده و در اطراف رودخانه ها، نهرها، كانال های آبیاری، دریاچه ها، تالاب ها و استخرهای پرورش ماهی با پوشش گیاهی مناسب زیست می كند اما به دلیل كم شدن طعمه ها، شكار بی رویه، آلودگی ناشی از سموم كشاورزی و آلودگی های صنعتی جمعیت این گونه به سرعت رو به كاهش است.
همچنین به گفته سرپرست اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان كوثر ماموران یگان حفاظت این شهرستان یك بهله قرقی را آزاد كردند.
مهدی كسایی بیان كرد: چندی پیش یك بهله قرقی در اثر برخورد به شیشه از ناحیه سر مصدوم شده بود كه توسط یكی از دوست داران حیات وحش به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شد.
وی افزود: پس از چند روز مراقبت، قرقی مصدوم توانایی پرواز را به دست آورد و از این رو در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.
قرقی پرنده ای شكاری است كه در حاشیه روستاها، شهرها، نواحی جنگلی، درخت زارها و بیشه ها به سربرده و در میان آنها آشیانه می سازد؛ این پرنده در ایران نیمه مهاجر و در زمره پرندگان حمایت شده قرار دارد.
8123/ 1257

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رها سازی یك خم