سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تغذیه/ معرفی غذاهای ایده‌آل برای مبتلایان به دردهای مفاصل


تغذیه/ معرفی غذاهای ایده‌آل برای مبتلایان به دردهای مفاصل

تسنیم/ یک متخصص طب سنتی غذاهای ایده‌آل برای وعده شام و ناهار مبتلایان به دردهای مفاصل را تشریح کرد.
علیرضا عباسیان درباره غذاهای ایده‌آل برای وعده شام و ناهار مبتلایان به دردهای مفاصل اظهار داشت: افراد مبتلا به دردهای مفصلی باید مراقب باشند که از غذاهای با طبع سرد کمتر استفاده کنند.
به‌گفته وی تخم‌مرغ عسلی با اندکی نمک و فلفل سیاه با نان سنگک, نان سنگک با مربای بالنگ یا مربای "به" یا عسل و اندکی کره, نان سنگک با ارده و شیره انگور, همچنین نان سنگک با ارده و عسل بسیار مفید است.

وی ادامه داد: به‌عنوان وعده ناهار یا شام می‌توانند استیک شترمرغ، استیک گوشت گوسفند, چلوگشنیز، چلوزیره, خورشت کرفس، خورشت قورمه‌سبزی، خورشت فسنجان، خورشت سیب درختی, خورشت "به", چلوهویج و آبگوشت قرطم که بسیار مفید است، مصرف کنند.
این متخصص طب سنتی عنوان کرد: طرز تهیه آبگوشت قرطم به این نحو است که 100گرم گوشت ترجیحاً بره یا بزغاله همراه با 200 گرم نخود با قدری زعفران و زنجبیل و نمک بپزید.

عباسیان ادامه داد: همچنین جداگانه 2 قاشق غذاخوری تخم قرطم یا کافشه را با 1 لیوان آب در مخلوط‌کن خوب خرد و صاف کنند, عصاره قرطم را کمی قبل از مصرف به غذا اضافه و غذا را با نان سنگک مصرف کنند.
وی گفت: شاهی‌قورمه یک غذای هندی، مفید، لذیذ و مقوی است به این ترتیب که روغن سه قاشق، گوشت گوسفند 600 گرم، میخک 4 عدد، چوب دارچین 1 عدد، هل 4 عدد، زنجبیل نصف قاشق چای‌خوری، پودر تخم گشنیز نصف قاشق چای‌خوری، گشنیز تازه خردشده دو قاشق غذاخوری، پودر سیر نصف قاشق چای‌خوری، خامه نصف پیمانه، ماست نصف پیمانه، پیاز متوسط 2 عدد، هل 10 عدد و فلفل سیاه به‌مقدار یک قاشق چای‌خوری تهیه کنند. سیر، هل، میخک و دارچین را داخل روغن ریخته تفت دهند تا بوی آنها در آید. سپس پیاز را داخل مخلوط ریخته و تفت دهند و گوشت را اضافه کنند. پس از اینکه گوشت‌ها تفت داده شد، 2 پیمانه آب را همراه فلفل، ماست، خامه، تخم و برگ گشنیز اضافه کنید و غذا با شعله آهسته بپزد و مانند خورشت با برنج یا نان سنگک مصرف کنند.


ویدیو مرتبط :
دردهای مفاصل