سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مذاکرات تهران و دهلی‌نو برای احداث خط لوله 4.5 میلیارد دلاری زیر آب دریا


به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، به نقل از پی‌تی‌آی،  ایران مالک بزرگ‌ترین ذخایر گازی جهان، در حال مذاکره برای احداث یک خط لوله زیر آب به ارزش 4.5 میلیارد دلار به ایالت گجرات هند است.

علیرضا کاملی مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران در نشست سیاست انرژی جهان گفت: «گفتگوها در مورد احداث یک خط لوله از سواحل ایران از طریق دریای عمان و اقیانوس هند به گجرات تحت بررسی جدی قرار دارد.»

وی افزود: قرار است این خط لوله روزانه 31.5 میلیون مترمکعب گاز به هند انتقال دهد و طی 2 سال پس از انعقاد توافق خرید و فروش گاز، احداث خواهد شد.

دهلی‌نو در مذاکرات احداث خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان و هند به بهانه‌های امنیت و نگرانی‌‌های تجاری مشارکت نکرد.

کاملی ادامه داد: ایران در حال حاضر تنها بخش ایران- پاکستان خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان و هند را دنبال می‌کند.

این مقام ایرانی تصریح کرد: در صورت تمایل دهلی‌نو، این خط لوله (آی‌پی) می‌تواند تا هند ادامه یابد. «اگر هند تمایل دارد ما قطعا می‌توانیم به آن بپردازیم.»

وی افزود: «ما از مشارکت هند استقبال می‌کنیم... ایران با شرکت گاز جنوب آسیا مستقر در دهلی‌نو به منظور احداث یک خط لوله زیر دریا در حال مذاکره بود.»

بر اساس این پیشنهاد، این شرکت 1400 کیلومتر خط لوله احداث خواهد کرد که منطقه اقتصادی پاکستان را دور می‌زند. هر کشوری که بخواهد گاز از ایران بخرد می‌تواند این خط لوله را کرایه کند.

سابهود کومار جین مدیرعامل شرکت گاز جنوب آسیا گفت: «این شرکت از ایران گاز نخواهد خرید و یک کنسرسیوم بین المللی برای احداث خط لوله را مدیریت خواهد کرد.»

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران ادامه داد: «این شرکت سال آینده یک برآورد هزینه ارائه خواهد کرد. بانک سرمایه‌گذاری هندی اس‌بی‌آی کپیتالز نیز در مورد این پروژه به ما مشاوره خواهد داد.»

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/B2M6HP


ویدیو مرتبط :
احداث خط لوله