ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



کی‌روش: دیگر نمی‌توانم چشمم را ببندم و همه چیز را قبول کنم/ رئیس جدید مسئولانه برخورد می‌کند


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش پس از پایان جلسه‌ امروز (چهارشنبه) خود با مهدی تاج، رئیس جدید فدراسیون فوتبال اظهار داشت: همان‌طور که اطلاع دارید، طبق صحبت‌های قبلی، مهدی تاج درخواست تحقیق گسترده از وقایع تیم ملی را داشت. فرصتی بود تا آنچه را که برای پیشرفت تیم ملی لازم است، مرور کنیم. این تحلیل‌های گسترده زمان‌بر است و به‌همین دلیل وقت بسیاری را صرف کردیم تا به تاج ارائه دهیم.

قدردان توجه ویژه و فوری تاج نسبت به مسائل تیم ملی هستم
وی افزود: توانستیم یکسری مسائل شفاف و غیرشفاف را بشکنیم و از سر راه‌مان برداریم. من قدردان توجه ویژه و فوری تاج نسبت به مسائل تیم ملی هستم، تا حدی که با گذشت چند ساعت از انتخابش به‌عنوان رئیس فدراسیون توانست خیلی زود چند مشکل تیم ملی را که مدت‌ها با آن روبه‌رو بودیم، برطرف کند. تاج سرش شلوغ است، چون در ابتدای ریاستش است و به‌همین دلیل صحبت‌ها را فردا نیز ادامه می‌دهیم.

فردا صحبت‌های‌مان با تاج را نهایی می‌کنیم
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: ما هم فرصت خواهیم داشت تا اطلاعات بیشتری به فدراسیون بدهیم. ایمان دارم که فردا بتوانیم صحبت‌های‌مان را نهایی کنیم. امروز هم خیلی شفاف و کوتاه در خدمت شما خواهم بود.

مسئله این نیست که کُتی به اندازه قواره کارلوس کی‌روش دوخته شود
کی‌روش در مورد اینکه آیا او در تیم ملی می‌ماند یا خیر، ادامه داد: اعتقاد دارم که نباید با گذشت سه چهار روز از ریاست مهدی تاج این سؤال را مطرح کنیم. مسائلی را که شما رسانه‌ها به آن می‌پردازید، مواردی است که در راه تیم ملی برای رفتن به جام جهانی تأثیرگذار خواهد بود. اجازه دهید، تصویری شفاف از مسائلی که با تاج مطرح کردیم، ارائه بدهم. سؤالی که مطرح است و به همین دلیل وارد صحبت عمیق با تاج شده‌ایم، این نیست که کُتی به اندازه قواره کارلوس کی‌روش دوخته شود. سؤال اصلی درباره کی‌روش نیست. اگر سؤال اصلی این بود، من نیاز به کت و شلوار شیک ندارم  و با یک تی‌شرت زندگی‌ام را می‌گذرانم. صحبت اصلی درباره مسائل کلان است.

می‌خواهیم تیم ملی داشته باشیم که آرزوی میلیون‌ها نفر را برآورده کند
وی تصریح کرد: سؤال اصلی که مطرح شد و خوشبختانه به‌صورت جدی به آن پرداختیم، در مورد مسائل اصلی تیم ملی بود، مسائلی که در چند وقت اخیر فرصت مطرح کردن آن را نداشتیم. ما به‌دنبال این هستیم که کتی اندازه تیم ملی داشته باشیم، تیم ملی که آرزوی میلیون‌ها نفر را برآورده کند.

جام جهانی برای تیم ملی از خرداد ماه آغاز می‌شود
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: تأمین منابع انسانی و مالی لازم موارد دیگری بودند که برای آماده‌سازی تیم ملی فوتبال مطرح شد. به‌خاطر این موضوع به مسئال تیم ملی پرداختیم که در حال از دست دادن زمان هستیم. اردوی تیم ملی از هفته آینده برگزار می‌شود و جام جهانی برای تیم ملی از خرداد ماه آغاز خواهد شد.

تاج مسئولانه برخورد می‌کند
وی ادامه داد: در حال حاضر برخی مسائل تحت رهبری تاج قرار گرفته و او بسیار مسئولانه برخورد می‌کند. با توجه به مسئولیتی که ایشان در فدراسیون فوتبال برعهده دارد، با تمرکز و جزئیات کارها را انجام می‌دهد. به‌خاطر همین است که جواب‌های پیش افتاده را نمی‌توانم پاسخ دهم. پاسخ‌ها ما باید پایه‌ای محکمی داشته باشد.

دیگر نمی‌توانم چشمم را ببندم و همه چیز را قبول کنم
«مطلبی که همیشه باید در ذهن داشته باشیم، این است که منافع تیم ملی باید مهم‌تر از هر شخص و اشخاصی بوده و در اولویت قرار بگیرد»، کی‌روش با بیان این جمله اشاره به مخالفانش در تیم ملی کرد و گفت: شفاف و با صراحت بگویم که دیگر نمی‌پذیرم شخص یا اشخاصی مخل منافع و برنامه‌های تیم ملی شوند. دیگر نمی‌توانم چشمم را ببندم و همه چیز را قبول کنیم. آن زمان دیگر گذشته است.

امیدوارم در نشست فردا با تاج به جمع‌بندی برسیم
وی افزود: ما کار خواهیم کرد و امیدوارم فردا با تاج درمورد مطالبی که امروز مطرح شد، به جمع‌بندی برسیم. بار دیگر مهم‌ترین پیام برای رسانه‌‌ها و علاقه‌مندان به تیم ملی را می‌گویم؛ ما نباید اشتباه کرده و تصور کنیم جام جهانی از سال 2018 آغاز می‌شود. دیگر جام جهانی برای ایران سال 2018 نخواهد بود و به خرداد سال جاری برمی‌گردد. البته شروع جام جهانی 2018 برای کشورهای قدرتمند است اما برای ایران از تهران و خرداد 95 آغاز می‌شود. جام جهانی برای فرانسه، آلمان، آرژانتین و برزیل است. نمی‌خواهم اسم پرتغال را بیاورم چون کشورم است اما حتی کشورهای پرتغال و شیلی نیز برای اول تا سومی رقابت می‌کنند.

تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برای غرور مردم و کشورش جنگید
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: این کشورها مشق شب‌شان را 40،50 سال است، انجام می‌دهند. تعلیمات و آموزش، سطح مربیگری، توسعه فوتبال پایه، سیستم رقابتی بالا مثل رقابت‌های اروپایی، داشتن استادیوم‌های پیشرفته، مراکز تمرینی، زمین‌های باکیفیت و ... مشق‌ شب این کشورهاست. فراموش نکنید که مشق شب خود را در چندین سال گذشته انجام داده‌اند و به‌خاطر همین استحقاق دارند که برای سکوی قهرمانی بجنگند. در گروه دیگر کشورهای دیگری را داریم که در سال 2018 برای رضایت دل مردم‌شان می‌جنگند. جام جهانی 2014 برزیل را مثال می‌زنم که کشورهای الجزایر و کاستاریکا برای غرور کشورشان جنگیدند. خاضعانه و با کمال احترام بگویم ایران نیز جزو این دسته کشورها بود که برای غرور مردم و کشورش جنگید.

همه باید هم‌نظر باشیم و منافع تیم ملی را در نظر بگیریم
کی‌روش در پایان گفت: ما هنوز افرادی در فدراسیون فوتبال داریم که با این هدف و مسیر موافق نیستند. اینها صحبت‌ها و تحلیل‌های عمیقی است که بین ما و تاج مطرح شد. فوتبال بازی است که عقاید مختلف در آن دیده می‌شود و همه باید احترام بگذارند. همه باید هم‌نظر باشیم و منافع تیم ملی را در نظر بگیریم. باید متعهد باشیم تا بهترین دستاورد بزرگ را برای مردم ارائه دهیم. این مسئولیت از یک هفته آینده آغاز می‌شود. جام جهانی برای ایران از خرداد امسال شروع می‌شود و ما در حال از دست دادن زمان هستیم. امیدوارم فردا بتوانیم به جمع‌بندی نهایی برسیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مسئولانه برخورد کنید نه مقصرانه www.darsezendegi.net