سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اشرف غنی: ارزش 30 درصد معادن افغانستان سه هزار میلیارد دلار است/ کمک یک میلیاردی سوئد


به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی رییس جمهوری افغانستان روز شنبه اعلام کرد که «محمد اشرف غنی» این سخنان را در جمع شماری از نمایندگان مجلس و رهبران احزاب سوئد دیروز( جمعه) ابراز داشته است.
رییس جمهوری افغانستان دوشنبه هفته گذشته بعد از شرکت در نشست تغییر اقلیم در پاریس، به چند کشور اروپایی دیگر از جمله سوئد سفر کرد و امروز (شنبه) به کشور بازگشت.
اشرف غنی گفت که طرح تبدیل افغانستان به مرکز اتصال آسیای مرکزی به جنوبی، فرارسیده وعملا استفاده از ظرفیت های افغانستان برای تولید انرژی و انتقال آن، به کشورهای مختلف، آغاز شده است.
رییس جمهوری افغانستان گفت که امضای موافقت نامه برای تداوم کمک های سوئد به افغانستان تا سال 2024 میلادی، حاکی از اعتماد این کشور به کابل است.
وزیران خارجه افغانستان و سوئد همزمان با سفر اشرف غنی به این کشور موافقت نامه ای را به امضا رساندند که بر اساس آن، سوئد تا 10 سال آینده 8.7 میلیارد کرون سوئییس معادل حدود یک میلیارد دلار به افغانستان کمک می کند.
اشرف غنی در این نشست درپاسخ به پرسش های شماری از حاضران گفت که افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و باوجود محدودیت های نظامی و تجهیزاتی، نیروهای امنیتی کشور در شرایطی که دشمنان درصدد تحمیل صلح ذلت بار به این کشور بودند، حمله ها و مقاصد آنان را خنثی کردند.
وی گفت که ما برای صلح درافغانستان و پایان دادن به خشونت ها، گفت و گوهای منطقه ای و فرامنطقه ای خود را آغاز کردیم. برقراری صلح در افغانستان دارای سه بعد صلح با طالبان، صلح با پاکستان و صلح منطقه ای است که مهمترین این ابعاد، صلح با پاکستان است.
رییس جمهوری افغانستان درجریان سفر به سوئد همچنین با «استفان لوین» صدر اعظم این کشور دیدار و در باره پناهجویان افغان با وی گفت و گو کرد.
منابع افغان می گویند درسال 2015 میلادی بیش از 800 هزار شهروند افغان به اروپا عزیمت کرده اند. کشورهای اروپایی گفته اند که توان پذیرش آنان را ندارند و پناهجویان افغان را به کشور خود بازخواهند گرداند.
آساق* 1610؟*

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اشرف غنی احمدزی رسما رییس جمهوری افغانستان شد