فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تلگراف: ایران در راه رونق صنعت گردشگری


در این گزارش آمده است: ایران , کشوری باستانی اما با کاستی های فراوان ؛ اینک در حال پدیدار شدن به یک قطب گردشگری است .
تحریم ها برداشته شده و فرصتی مغتنم به ایران بخشیده است تا بتواند در این افق تازه به شیوه ای نو کسب درآمد کند: جذب گردشگر.
صنعت توریسم, همواره یکی از اولویت های اصلی برنامه های تمام دولت های ایران بوده است , اما در واقع رونق این صنعت با توافق هسته ای کلید خورد و این صنعت از زیر سالها غبار حاصل از انزوای بین المللی ایران بیرون جسته است.
یکی از دستاوردهای مهم اقتصادی توافق هسته ای که تفاوتی مهم در ایران ایجاد کرده, رونق صنعت درآمدزای گردشگری است.
هم اکنون این صنعت غالبا اهداف گردشگری مذهبی و بهداشتی را دنبال می کند .
کشور ایران سرشار از جاذبه های غنی گردشگری است. میراث کهن تاریخی و اماکن باستانی که همگی به ثبت سازمان 'یونسکو' رسیده اند, طبیعت زیبا آکنده از دشت های وسیع و شهرهایی غرق در عظمت و سنت خاورمیانه , همه از جلوه های زیبای این کشور کهن است.
صنعت گردشگری از هنگامی که 'حسن روحانی ' در سال 2013 زمام دولت را در ایران به دست گرفت, مورد توجهی خاص قرار گرفت .
دولت روحانی خط پایان دوران حاکمیت 'محمود احمدی نژاد' تندرو بود که در هشت سال دولت او کشور ایران در قعر انزوای بین المللی فرو رفت.
در دولت روحانی امکان ورود خارجی ها به ایران قدری تسهیل شد و فقط برای مسافران 11 کشور ویزای ورود به ایران صادر نمی شود. کشورهای آمریکا , انگلیس ؛ کانادا و فرانسه در راس این کشورها قرار دارند اما شماری از اتباع این کشورها می توانند معاف از این محدودیت باشند.
سفر ' حسن روحانی ' به دو کشور غربی ایتالیا و فرانسه که دستاورد توافق هسته ای بود, مقبولیت ایران نزد جامعه جهانی را فوق العاده بالا برد و اشتیاقی در میان اروپاییان برای تجارت با ایران برانگیخت.
یکی از این گردشگران خارجی 'یانیک لوکه لانس' بازرگان فرانسوی ساکن چین است که همراه با 9 همسفر آمریکایی و آلمانی خود به ایران سفر کرده است . وی در باره ایران می گوید: ' من قصد دارم هر سال یک سفر بی نظیر و استثنایی داشته باشم و برای سال 2016 ایران را برای سفر انتخاب کرده ام'.
لوکه لانس که به مناسبت سال نوی چینی ها به ایران سفر کرده است می گوید که خانواده اش مخالف سفر او به ایران بودند , اما او در ایران شگفت زده شده است . همه در ایران به گرمی و بسیار دوستانه از او استقبال می کنند.
' راشل پاتنر' معلم 41 ساله انگلیسی ساکن شانگهای چین هم که از همسفران 'لوکه لانس' است می گوید: ' اولین کاری که ما در ایران انجام دادیم این بود که به پیست اسکی توچال رفتیم'.
توچال یکی از چندین پیست اسکی نزدیک به تهران است . سایر برنامه های سفر این گردشگران بازدید از شهرهای اصفهان , شیراز و یزد است که بسیار زیباتر و ساکت تر از تهران هستند .
یکی از اماکن دیدنی اصفهان ' میدان امام' است که بعد از میدان 'تیان آنمن' پکن؛ دومین میدان بزرگ جهان است . اما در مقام مقایسه , ' میدان امام' با آراسته بودن به چشمه های آب و معماری فوق العاده زیبا و تاثیرگذارش, بسیار زیباتر و دیدنی تر از 'تیان آنمن' است.
طبق اعلام 'سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران' , در 9 ماه اول سال جاری ایرانیان تعداد 16/4 میلیون گردشگر از ایران بازدید کرده اند که نسبت به سال قبل 5 درصد رشد داشته است.
دو سوم این توریستها, گردشگران مذهبی اند که از کشورهای همسایه مانند عراق ؛ آذربایجان ,ارمنستان , افغانستان و پاکستان برای زیارت اماکن مقدس شیعیان در دو شهر 'مشهد' در شمال شرق تهران و 'قم ' در جنوب تهران وارد کشور شده اند.
به گفته 'ابراهیم پورفجر' رئیس آژانس مسافرتی 'پاسارگاد' و رئیس اتحدیه کارگذاران گردشگری ایران , در حال حاضر فقط 5 درصد از مجموع توریستهای خارجی ایران را گردشگران غربی تشکیل می دهند .
او گفت:' برای توریست ها احساس امنیت و صلح , دو عنصر فوق العاده مهم است'.
وی توضیح داد که توافق هسته ای و سفرهای اخیر روحانی به دو کشور غربی ایتالیا و فرانسه رونقی وصف ناپذیر به اشتیاق سفر گردشگران خارجی به کشور شده است .
پورفجر می گوید: ' اگر زیرساختها مناسب باشد ما می توانیم 30 درصد توریست بیشتری را به کشور جذب کنیم؛ گردشگرانی که فقط برای زیارت اماکن مذهبی به ایران نمی آیند '.
این روزنامه می افزاید:
اما سفر گردشگران خارجی به ایران عاری از مشکلات نیست.
در ایران کارتهای اعتباری و نقدی بین المللی هنوز فعال نیست اما ورود ارز خارجی و تبدیل آن به 'ریال' منعی ندارد.
چندین دهه فقدان سرمایه گذاری و امکانات و تسهیلات, ظرفیت های زیرساختی و روساختی ایران را هم تنزل داده است .
از تعداد 1100 هتل موجود در سراسر کشور فقط 130 باب در رتبه 4 و یا 5 ستاره هستند و کشور برای آنکه طبق برنامه ریزی های به عمل آمده سالانه 20 میلیون گردشگر جذب کند دست کم نیاز به 400 هتل دیگر دارد .
'اعظم ایوبیان' مالک آژانس مسافرتی '2001 ' در تهران در این زمینه توضیح می دهد: ' ما با مشکل کمبود هتل مواجه هستیم و در این زمینه تقاضا از عرضه بسیار بالاتر است'.
وی می افزاید: ' ما در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش 2 یا 3 برابری تقاضا از خارج از کشور هستیم '.
ایوبیان می گوید:' گردشگران خارجی افرادی هستند که به همه جهان سفر کرده اند و اینک می خواهند تعطیلاتی با کیفیت داشته باشند. ما نمی توانیم این مسافران را در هتلی های اسکان دهیم که وضعیت خوشایندی ندارند و در آن احساس راحتی نمی کنند'.
تلگراف در انتها اشاره می کند: ایران برای بالا بردن سهم درآمد ارزی خود از توریسم دست به اقداماتی برای انطباق خود با شرایط جدید زده است .
تا پایان سال 2017 تمام راهنماهایی که به زبان های فرانسه و یا انگلیسی مسلط اند استخدام شده اند. تمام اطاق های هتل های 4 و 5 ستاره در شهرهای اصفهان ؛ شیراز و یزد هم از ماهها قبل پیش فروش شده است.
تلگراف در انتها اشاره می کند:
خاورمیانه متاثر از جنگهای مداوم آن و موج حملات تروریستی به ویژه در کشورهایی نظیر مصر و تونس , همواره از مقاصد گردشگران خارجی خارج مانده است.
آساق**1591**1566

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نگاهی به صنعت گردشگری در ایران