فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تفسیر امام رضا (ع) در نمایشگاه كتاب رونمایی شد


به گزارش روز یكشنبه خبرنگار معارف ایرنا، كتاب دو جلدی تفسیر الامام الرضا (ع) به همت حجت الاسلام محمدجواد مروجی طبسی استاد حوزه علمیه قم و به زبان عربی منتشر شده و بیش از 840 روایت تفسیری امام هشتم(ع) در 580 صفحه منتشر شده و در این مراسم كه با حضور برخی مسئولان آستانقدس رضوی برگزار شد، كتاب مشكات با موضوع توسل و شفاعت نیز رونمایی شد.
حجت الاسلام طبسی در این مراسم گفت: قبل از گردآوری و تالیف تفسیر الامام الرضا(ع) خدمت آیت الله عبدالله جوادی آملی رسیدم و ایشان هنگام تحویل كتاب، ایستادند و با دو دست خود كتاب را گرفته و بوسیدند و سوالاتی را از من پرسیدند.
وی كه هنوز از این كتاب راضی به نظر نمی رسید، افزود: باید كارهای بیشتری برای این كتاب انجام می شد كه از جمله می توان به نگاه اهل سنت به روایات تفسیری امام رضا(ع) اشاره كرد و در چاپ های بعدی به این كتاب افزوده خواهد شد.
این استاد حوزه علمیه، كتاب خود را تقدیم آستان مقدس امام رضا(ع) كرد و گفت: بیش از 22موضوع درباره امام رضا (ع) پیشنهاد داده ام كه برخی از آنها مانند روایات طب الرضا(ع)، روایات قصار آن حضرت و داستان هایی كه ذیل روایات امام رضا (ع) نقل شده به چاپ رسیده و موضوع هایی نیز مانند حوادث میان راهی سفر امام رضا (ع) از مدینه به خراسان تاكنون به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.

** بهترین سوغات هر زائر حرم امام رضا (ع)
حجت الاسلام سیدجلال حسینی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته گفت: حرم امام رضا (ع) پایگاه مهمی برای نشر معارف دینی است و معتقدیم بهترین سوغاتی هر زائر یك كتاب مفید و اثرگذار است ولذا در حرم امام رضا(ع) سالانه 80 عنوان كتاب به وسیله نویسندگان توانا و برجسته تالیف می شود.
وی از توزیع میلیون ها كتاب و آثار فرهنگی در حرم ثامن الحجج (ع) خبر داد و گفت: این كتاب ها به صورت هدفمند و در قالب برگزاری مسابقات فرهنگی میان زائران و مجاوران حرم رضوی توزیع می شود.

** انتشار سالانه 800 عنوان كتاب
حسینی با اشاره به عملكرد آستان قدس رضوی در حوزه نشر گفت: سالانه 800 عنوان كتاب به شمارگان سه و نیم میلیون نسخه منتشر می شود و در سال 94 بیش از 605 عنوان كتاب در یك میلیون نسخه چاپ شده كه 54درصد از این كتابها با موضوع دین و 56 درصد از این كتاب ها چاپ اولی بوده است.
وی از ارائه یكهزار و 900 عنوان كتاب در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب خبر داد و گفت: هشت موسسه آستان قدس رضوی كه در حوزه نشر و تولید محتوا فعالیت دارند در بخش های عمومی، نمایشگاهی، كودك و نوجوان و بین الملل آخرین كتاب های منتشر شده را در نمایشگاه امسال عرضه می كنند.
در مراسم رونمایی از مجموعه تفسیر الامام الرضا(ع) حجت الاسلام علی پایاب رئیس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، محمدمهدی ابراهیمی مدیر پژوهش و برنامه ریزی آستان قدس رضوی، جواد هاشمی مدیر فرهنگی معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی و حسن آرام مسئول غرفه آستان قدس در نمایشگاه كتاب حضور داشتند.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برپا شده است.
فراهنگ**1003**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
صندوق اهدای كتاب در نمایشگاه كتاب