سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یاهو امکان دسترسی به ایمیل کاربرانی که افزونه AdBlocker دارند را محدود می کند


یاهو امکان دسترسی به ایمیل کاربرانی که افزونه AdBlocker دارند را محدود می کند

بر اساس خبرهای جدیدی که در فضای مجازی منتشر شده، گویا یاهو به افرادی که روی مرورگر خود افزونه AdBlocker دارند، امکان دسترسی به سرویس ایمیلشان را نمی دهد و برای مبارزه با این نرم افزارها شمشیرش را از رو بسته.

این خبر نخستین بار در فروم Adblock Plus منتشر شده بود و از این قرار است که یکی از کاربران ایمیل یاهو، از طریق مرورگر کروم در اکانت خود لاگین کرده و به جای وارد شدن به صفحه داخلی ایمیل، با این پیغام مواجه شده که به دلیل فعال بودن افزونه AdBlocker، ایمیل شما قابل نمایش نیست. این پیغام که در یک پنجره جداگانه در صفحه خالی ایمیل یاهو ظاهر شده از کاربر خواسته تا این افزونه را بسته و غیرفعال نماید تا بتواند وارد صندوق پستی الکتریک خود شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

از آنجا که در قسمت URL ایمیل یاهو عبارت «reason=ADBLK_TRAP» نوشته شده معلوم است که این یک مشکل شخصی نبوده و فقط برای یک نفر اتفاق نیفتاده. پس از اعلان این خبر، کاربران زیادی در فروم یاد شده در مورد وضعیت مشابه شکایت کرده اند و همه به دنبال راه حلی هستند که بدون غیرفعال کردن افزونه مورد بحث، به ایمیل خود دسترسی داشته باشند.

به گزارش Digiday تعداد وب سایت هایی که امکان دسترسی کاربران به محتوای موردنظرشان را به دلیل داشتن نرم افزار «اد بلاکر» محدود می کنند رو به افزایش است. برخی از آنها اگر به طور کامل دسترسی کاربر را قفل نکنند، حتما در گوشه و کنار سایت از فرد می خواهند تا این افزونه را قطع و غیرفعال نماید.

تام یئومانس – مدیر عامل شرکت Yavli که تکنولوژی مقابله با نرم افزار AdBlocker را ساخته در این رابطه می گوید: «آنها با اشتیاق فراوان در حال تست این فناوری روی سرویس ایمیل خود هستند زیرا می دانند کاربران آنها مجبور خواهند شد برای دسترسی به نامه های الکترونیکشان نرم افزار بلاک کننده آگهی های تجاری را غیرفعال نمایند.» او همچنین افزوده: «به این دلیل که ایمیل هر فرد مخصوص خود اوست و چیزی نیست که در جستجوهای اینترنتی بتواند سایتی دیگر با محتوای مشابه را بیابد و سراغ آن برود.»

در اواخر تابستان نیز یوتوب اقدام مشابهی انجام داده بود که نرم افزار بلاک آگهی روی مرورگر خود داشتند، به این ترتیب که آنها را مجبور می کرد برای تماشای ویدئوی موردنظرشان، اول آگهی تبلیغاتی را از اول تا آخر تماشا کنند.

تنها نظری که می توان در مورد این اقدامات بیان کرد، این است که نرم افزارهای حذف آگهی های تبلیغاتی برای شرکت های مذکور و کمپانی های مشابه آنها اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل آنها بخشی از تمرکز خود را بر حذف این افزونه ها گذاشته اند.

در آخر باید اشاره کنیم شرکت یاهو اعلام کرده این اقدام جدید در مرحله آزمایشی بوده و در حال حاضر فقط روی تعدادی از کاربران در کشور آمریکا صورت گرفته است.

منبع: neowin

برچسب‌ها:AdBlockerاخبار تکنولوژیافزونه مرورگرایمیل یاهویاهو

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
ساختن ایمیل در یاهو با وجود تحریم یاهو علیه ایران