فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



عضو جامعه مدرسین:امام رضا(ع) به ایران و ایرانی عزت بخشیدند


آیت الله عبدالله خائفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تشریف فرمایی آن حضرت به ایران، اسلام و مذهب تشیع گستره زیادی پیدا کرد.
وی گفت: حضرت امام رضا (ع) در بدو ورود به ایران و نیشابور این جمله مهم 'التعظیم لامرالله و الشفقة علی خلق الله' را بر زبان آوردند که امر خداوند مانند جمیع واجبات و محرمات نماز، روزه، حج و جهاد ، امر به معروف و نهی از منکر و تلاوت قرآن کریم را در برمی گیرد و متعلق به خالق است.
وی ادامه داد: جمله ' الشفقة علی خلق الله' متعلق به مخلوق است که باید با بندگان خداوند مهربان بوده و با نرمی و مهربانی با آنها سخن گفته شود.
آیت الله خائفی خاطرنشان کرد: حضرت امام رضا (ع) هنگام خروج از نیشابور حدیث سلسله الذهب را فرمودند' 'کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها' ، به این معنا که ' هیچ معبودی بجز الله نیست، دژ و حصار من (خدا) است پس هر کس به دژ و حصار من داخل شود از عذاب من امنیت خواهد یافت، و این شروطی دارد و من (علی بن موسی الرّضا) یکی از آن شرط ها هستم.
وی اظهار داشت: سرانجام حضرت امام رضا (ع) بعد از عبور از شهرهای مهم در مشهد مقدس سکنی گزیدند که منشاء برکت برای اسلام، شیعه و مردم ایران شدند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت:پیامبر بزرگ اسلام منادی رحمت، عطوفت، مهربانی، عزت و ایثار و عبادت بودند و اقداماتی که امروز با نام اسلام و پیروی از سیره پیامبر اسلام در منطقه انجام می شود هیچ سنخیتی با سیره رسول اعظم ندارد.
وی افزود: اگر رسول اکرم (ص) امروز در قید حیات بودند به طور قطع با تمام وجود با گروه های تروریستی مانند داعش مبارزه و با آنها برخورد خصمانه انجام می دادند.
وی ادامه داد: در صورتی پیامبراعظم (ص) بودند و می دیدند که عده ای با نام دین ایشان مرتکب چنین جنایت هایی در عالم اسلام می شوند، بدون تردید این گروه ها را از سر راه برمی داشتند تا اسلام به راه خود آنگونه که هست، ادامه دهد.
آیت الله خائفی اظهار داشت: پایه اصلی اسلام بر عقلانیت، حسن خلق، مهربانی و دلسوزی با مردم است، آیات قرآن کریم نیز پر از این ویژگی های منحصر به فرد برای اسلام است.
وی خاطرنشان کرد: حتی اگر طرف ما از جاهلین هم باشد باید با سلام با او برخورد کرد، این به معنای آن است که جاهلان از ناحیه ما در امان هستند و این بهترین شیوه برای معرفی اسلام ناب محمدی است و گروه های تروریستی، بزرگترین ضربه را بر پیکر دین اسلام وارد کردند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از خصلت های دیگر پیامبر اسلام (ص)' أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم ' بود، ایشان با کفار و دشمنان دین سرسخت و شدید، و در میان امت خود مهربان بودند، امروز کسانی مانند داعش که ادعای دفاع و تشکیل حکومت اسلامی را دارند در برابر امت اسلام سخت و خشن و در برابر دشمنان مهربان هستند و این با راه و سیره حضرت رسول اعظم همخوانی ندارد.
آیت الله خائفی اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) پیام آور صلح، مهربانی، تقویت روابط انسانی و عاطفی بود، ولی امروز کسانی که مدعی پیروی از اسلام و پیامبر اسلام هستند از سوی دشمنان و استکبار ماموریت دارند که این دین آسمانی را دین خشونت معرفی کنند، آنها آمده اند که اسلام و دین پیامبر رحمت را در نزد جهانیان لوث نشان دهند.
وی خاطرنشان کرد: در آموزه های دین مبین اسلام جنایت، شرارت، خشونت و قتل و کشتار مردم بیگناه امری بیگانه است، امروز مدعیان تشکیل دولت اسلامی از جمله داعش، همان کفار صدر اسلام هستند که برای نابودی دین اسلام کمر همت بسته بودند.
7401/ 6133/ 6075

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شهدا به ایران اسلامی عزت و اقتدار بخشیدند