علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



آمادگی پذیرش چندبرابری نمونه های سلول های بنیادی فراهم می شود


به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از بانک خون بندناف رویان، دکتر مرتضی ضرابی اظهار کرد: با توجه به استقبال مردم از ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف، تاکنون بیش از 60 هزار نمونه در بانک خانوادگی خون بندناف رویان ذخیره سازی شده است.
وی افزود: این مجموعه با تمام توان به دنبال ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف است و با حداکثر ظرفیت تلاش می کند که در این مسیر حرکت کند.
ضرابی با تاکید بر اینکه، خدمات ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف رویان مطابق با استاندارهای بین المللی است، تصریح کرد: در این فرآیند استانداردهای جهانی NETCORD کاملا رعایت می شود.
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان افزود: با ذخیره سازی تحت بالاترین استانداردها، امکان تبادل نمونه با سایر کشورها نیز فراهم می شود.
ضرابی در مورد فعالیت های بانک خون عمومی رویان نیز اظهار کرد: برای ذخیره سازی نمونه در بانک عمومی نیازمند اعتبارات دولتی هستیم که چند سالی است تعیین اعتبار نشده است.
وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت در سال جاری در زمینه گسترش پذیره نویسی اهداکنندگان سلول های بنیادی خون محیطی و خون بندناف فراهم شده است و امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز، بانک عمومی خون بندناف نیز در کنار بانک خصوصی توسعه یابد.
علمی (1) ** 1201 **1834

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫سلول های بنیادی‬‎