علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



صداهای بلند به سیستم شنوایی جنین آسیب می زند


به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از انجمن شنوایی شناسی ایران، دکتر سعید ملایری اظهار کرد: بر این اساس به مادران باردار توصیه می شود در ماه های آخر بارداری اگر در یک محیط صنعتی کار می کنند، ساعت کمتری را در معرض صداها قرار داشته باشند و یا نوع کارشان را به طور موقت تغییر دهند تا با صدای بلند مواجه نباشند.
وی افزود: پیگیری این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا اگر کم شنوایی اتفاق افتد، علاوه بر این که می تواند پیرگوشی زودهنگام ایجاد کند، امکان دارد بسیاری از فرصت های شغلی مناسب را نیز از فرد بگیرد و تاثیر جدی بر زندگی او بگذارد.
ملایری اظهار کرد: برای افرادی که در محیط های صنعتی کار می کنند، شدت صدا نباید بیشتر از 85 دسی بل باشد و اگر بیشتر از این شدت باشد، یا باید ساعت کار او کمتر از هشت ساعت شود و یا اینکه شدت صدا را باید کم کرد که البته این استانداردها برای افرادی وضع شده است که در محیط های صنعتی و نظامی کار می کنند زیرا شغل این افراد طوری است که دائما در معرض صدا هستند.
پانزدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران از 28 تا 31 اردیبهشت ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
از محورهای اصلی این کنگره بحث تاثیر صدا بر سیستم شنوایی است چراکه وقتی صدا بلندتر از حد عادی باشد، در طولانی مدت می تواند به سیستم شنوایی آسیب بزند.
علمی**1834**2017

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تاثیر صداهای بلند بر شنوایی انسان