بصیرت‌افزایی، محور اصلی برنامه‌های دهه فجر در کمیته دانش‌آموزی


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: محور اصلی برنامه‌های کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان، بصیرت‌افزایی و دانش‌آموزمحوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، «حجت‌الله نریمانی» امروز در نخستین نشست هماهنگی کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد دهه مبارک فجر استان، محور اصلی برنامه‌های کمیته را بصیرت‌افزایی و دانش‌آموزمحوری برشمرد و افزود: نسل جوان کشور و دانش‌آموزان باید با درک عمیق، اهداف، ریشه‌ها و علل شکل‌گیری انقلاب اسلامی آشنا شوند.

وی با بیان این‌که برنامه‌های دهه فجر امسال متفاوت‌تر از سال‌های پیش است، بر اجرای برنامه‌های پژوهشی و تحقیق به منظور کنکاش در اصول و ریشه‌های انقلاب اسلامی توسط دانش‌آموزان تأکید کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: در قالب برنامه‌های دهه فجر دانش‌آموزان ضمن شناخت عمیق انقلاب اسلامی باید بتوانند به‌عنوان آینده‌سازان نظام، اهداف و دستاوردهای انقلاب را به دیگران بشناسانند.

وی با بیان این‌که دنیا از انقلاب اسلامی به‌عنوان یک رویداد عظیم و انقلاب بی‌نظیر یاد می‌کنند، تصریح کرد: برنامه‌ها و جشن‌های پیروزی انقلاب باید به‌صورت شایسته و با نگاهی نو به صورت‌های جدید و ابتکاری در سطح واحدهای اداری و آموزشی برگزار شود.

نریمانی تصریح کرد: هر سال در آستانه دهه مبارک فجر این کمیته تشکیل و برنامه‌های پیش‌بینی شده در قالب دستورالعمل اجرایی به واحدهای اداری و آموزشی ارسال می‌شود.

وی از تهیه و تدوین پیش‌نویش اولیه دستورالعمل اجرایی کمیته فرهنگیان و دانش آموزی خبر داد و با تشریح آن از اعضای کمیته خواست نظرات، پیشنهادات و برنامه‌های حوزه‌های مربوطه به‌مناسبت بزرگداشت ایام الله دهه فجر را به دبیرخانه کمیته ارائه دهند تا پس از تکمیل دستورالعمل نهایی برای اجرا و عملیاتی شدن به شهرستان‌ها و مناطق ارسال شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان به برنامه‌ها پیش‌بینی شده این ایام نیز اشاره کرد و افزود: محتوای گفتمان‌های مذکور به سمت گفتمان‌های انقلاب اسلامی سوق داده شده است تا دانش‌آموزان با ریشه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی آشنا شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل از ارزیابی اقدامات و فعالیت‌های کمیته‌های شهرستانی و واحدهای آموزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: پارسال استان کردستان در اجرای برنامه‌های کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی رتبه برتر کشوری کسب کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر شهرستان برخوار