سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خیز بلند کمپانی‌های بزرگ برای تولید باتری‌های قدرتمند!


خیز بلند کمپانی‌های بزرگ برای تولید باتری‌های قدرتمند!آی تی رسان/ تاکنون کمپانی‌های بزرگ تولید اسمارت فون، هر یک برای خود راهکارهایی اندیشیده‌اند تا بتوانند کمی به عمر مفید باتری محصولشان بیفزایند، اما خب مشخص است که هیچ کدام از آن‌ها نتوانسته است نیاز کاربران را به درستی بر طرف سازد. در واقع این راهکارهای کاهش مصرف باتری، معمولا با روش‌هایی چون کاهش روشنایی صفحه نمایش، خاموش کردن و یا غیر فعال کردن برخی سنسورها، بستن نرم افزارهای پس زمینه و … ممکن می‌شود که خب طبیعتا به مذاق کاربر خوش نمی‌آید.

در این میان برخی از کمپانی‌های عظیم تولید باتری، در صدد تولید محصولاتی جدید و به روز هستند تا این مشکلات را رفع نمایند. به طورمثال ساخت باتری‌هایی با سلول‌های سوختی یکی از این راه‌هاست که تا به ثمر رسیدن نتیجه تحقیقات آن نزدیک به دو سال زمان باقی است.

یک کمپانی خوش نام انگلیسی که در زمینه تولید باتری‌های سلولی فعالیت می‌کند، به تازگی با دریافت مبلغی در حدود 7.6 میلیون دلار از یک کمپانی بزرگ تولید کننده اسمارت فون، حاضر شده است تا برای تحقیق و توسعه یک باتری قدرتمند که بتواند تمامی نواقص این حوزه مهم را پوشش دهد، فعالیت کند. این کمپانی قرار است تا باتری‌های سلولی بسیار کوچکی را برای آن‌ها تولید کند.

این باتری‌ها قرار است تا با تبدیل هیدروژن به قدرت الکتریکی کار کرده و انرژی مورد نیاز را فراهم کنند. در صورت تولید این باتری‌های سلولی، اسمارت فون‌ها می‌توانند با کمک آن‌ها نزدیک به یک هفته به راحتی روشن بمانند.

این کمپانی، با استفاده از پولی که در اختیار گرفته است، در نظر دارد تا نسخه اولیه محصول خود را برای نقاط خاصی از جهان عرضه کند. کمپانی‌های دیگری نظیر Morgan Stanley و Ikea نیز در نظر دارند تا این نوع سوخت پاک و سالم را تولید و به بازار عرضه کنند.

در شهر لندن، وسایل نقلیه‌ای هستند که با بهره گیری از این سوخت پاک، به حمل و نقل مسافران پرداخته و هیچ گونه آلودگی نیز برای شهرشان تولید نمی‌کنند.

آقای هنری ویناند، مدیر اجرایی این موسسه، می‌گوید که تولید باتری‌های پاک تا دو سال دیگر به واقعیت می‌پیوندند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: آی تی رسان


ویدیو مرتبط :
‫کمپانی بی بی زد آلمان بزرگترین کمپانی تولید زالو در اروپا‬‎