فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



جشنواره فیلم فجر وضعیت اکران فیلم‌های سال بعد را مشخص می‌کند/فیلمسازان گیشه‌‌ای سینما برای‌شان سرگرمی است


نرگس آبیار در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، درباره جایگاه جشنواره فیلم فجر در بین جشنواره های سینمایی ایران گفت: حضور آثار خوب از فیلمسازان مطرح و حرفه‌ای در جشنواره فیلم فجر همواره موجب شده تا این جشنواره بسیار مورد توجه قرار گیرد تا آنجا که طیف وسیعی از هنرمندان، منتقدان، بازیگران و ... به این جشنواره می‌آیند تا فیلم را ببینند.

وی افزود: جلسات نقد و بررسی که برای فیلم‌ها برگزار می‌شود یا مطالبی که درباره فیلم‌ها در این ایام نوشته می‌شوند، از  ویژگی های دیگری است که بر جذابیت جشنواره می‌افزاید. حتی حضور در جشنواره فیلم فجر در اکران عمومی فیلم ها نیز موثر است و شانس آنها را در دیده شدن افزایش می‌دهد.

کارگردان فیلم «نفس» با بیان این که فیلمسازانی که نگاهشان تنها به گیشه است، علاقه ای به حضور در جشنواره فیلم فجر ندارند، گفت: برای این گروه سینما تنها جنبه سرگرمی دارد و به همین دلیل تنها می‌خواهند فیلمشان را اکران کنند.

آبیار با بیان این که فضای تعاملی جشنواره فیلم فجر از بخش رقابتی آن جدا نیست افزود: این دو بخش آنچنان در هم تنیده هستند که نمی‌توان آنها را از هم جداکرد. هر چند که حضور در بخش رقابتی جشنواره، مخصوصا اگر فیلم بتواند جایزه ای ببرد تبلیغ خوبی برای زمان اکران فیلم فراهم می کند ضمن اینکه فیلمسازان تشویق می شوند.

وی ادامه داد: در طول سال های گذشته شاهد بودیم فیلم هایی که در جشنواره فیلم فجر جایزه می‌گیرند مردم بیشتر به آن ها توجه می‌کنند زیرا می‌خواهند بدانند به چه دلیل این فیلم موفق به کسب جایزه شده است.

کارگردان فیلم«شیار 143» با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر راه سال‌های بعد سینمای ایران را مشخص می کند، گفت: جشنواره فیلم فجر در واقع سرنوشت اکران سال بعد سینما را پیش روی فیلمسازان قرار می دهد. همچنین کمک می‌کند تا مشخص شود فیلمسازان باید در چه فضایی و روی چه موضوعاتی کار کنند.

آبیار درباره فضایی که جشنواره فیلم فجر برای فیلمسازان ایجاد می کند نیز گفت: جشنواره محفلی است که در آن تعاملات ایجاد می شود، چون آرای مختلف را در کنار هم قرار می دهد. به همین دلیل هم جشنواره فیلم فجر اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به این که فیلم های بخش نگاه نو سال گذشته در جشنواره نشست نقد و بررسی نداشتند، عنوان کرد: به نظرم این موضوع ضعفی بود که در جشنواره سال گذشته شاهد آن بودیم. با توجه به اینکه فیلمسازان فیلم اولی بیشتر نیاز دارند که مورد توجه قرار گیرند باید این فرصت در اختیارشان قرار داده شود تا درباره نگاهشان درباره فیلمی که ساختند صحبت کنند.

آبیار یادآور شد: گاهی برخی از فیلمسازان فیلم اولی جریان تازه ای را وارد سینما می‌کنند و استعداد خاصی در کارهایشان دیده می شود بنابراین بهتر است بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/و

 

http://fna.ir/VMW8ML


ویدیو مرتبط :
حامد کمیلی در سینما اکران در حاشیه جشنواره فجر