سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی از صبح فردا/برگزاری مراسم یوم‌الله 12 بهمن با سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نشست خبری محسن صباغ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز (یکشنبه) 11 بهمن ماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

صباغ در این نشست با بیان اینکه بهمن ماه یادآور حماسه پرشکوه و کم‌نظیر ملتی است که توانست تحت رهبری و هدایت حضرت امام خمینی (ره) در برابر استبداد و طاغوت مبارزه کند، گفت: ملت ایران توانستند در مقابل استبداد و طاغوت فصل جدیدی از حیات سیاسی و فرهنگی خویش را آغاز کرده و بار دیگر نقش تاریخی و بی‌مانند خود را در اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی به منصه ظهور برساند.

صباغ با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست انقلاب اسلامی ایران قبل از اینکه یک انقلاب سیاسی باشد، یک انقلاب فرهنگی و برای احیای ارزش‌های دینی بوده است،‌ خاطرنشان کرد: رژیم منحوس پهلوی با تکیه بر دو عنصر غربزدگی و خدمت گرفتن برخی از عناصر فرهنگی ایران قبل از اسلام تلاش زیادی را در خصوص از بین بردن ارزش‌های دینی و اعتقادی از جامعه عمیقا مذهبی ایران داشت چرا که می‌دانست اعتقاد به اسلام و موازین و ارزش‌های آن نه تنها برای آن زمان بلکه برای تمام نسل‌ها الگو و سرمشقی الهی و جهانی است که همین طور هم بود و امام عظیم‌الشان با حضور خود اسلام را زنده و به آن تجدید حیات بخشید.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی محققا یک انقلاب دینی، ضداستکباری که با اتحاد و همدلی مردم و تبعیت مردم از امام راحل و عظیم‌الشان و مقام معظم رهبری توانسته است تمامی فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان قسم خورده خود را خنثی کند.

صباغ خاطرنشان کرد: نهضتی که امام خمینی پرچمدار و پایه‌گذار آن بود توانست غبار را از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از 14 قرن به جهان تشنه عدالت بنماید و به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان انقلاب امام خمینی شناخته شده است.

مسئول کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام خمینی بدون اتکا به شرق و غرب نهضتی را شروع کرد، تصریح کرد: امام با اتکا بر قدرت لایزال الهی و مدد گرفتن از ائمه معصومین و با تکیه بر مردم و پشتیبانی آنان و بدون وعده‌های مادی این انقلاب را رهبری کرد و به پیروزی رساند.

وی ادامه داد: به رغم توطئه‌های فراوان داخلی و خارجی مردم سی و هفتمین سالگرد انقلاب خود را جشن می‌گیرند و مسلما این انقلاب با حضور فهیمانه مردم بابصیرت و با تبعیت از ولی فقیه زمان تا ظهور حضرت مهدی (عج) پایدار خواهد ماند و هیچ ابرقدرتی توانایی مقابله با این امت اسلامی را نخواهد داشت.

صباغ وجود امام(ره) را برای ملت ایران عطیه‌ای الهی، آیه رحمت و تجلی لطف خدا دانست و خاطرنشان کرد: وجود امام برای ملت ایران برای تحقق آرزوی دیرینه و تاریخی مردم مسلمان ایران بود که در عصر جاهلیت مدرن با ارائه الگویی جدید از شکل‌گیری قدرت سیاسی و مدیریت جامعه بر اساس اصول و ارزش‌های سرچشمه گرفته از مبانی اسلام، پیشاهنگ معرفی صراط مستقیم و اسلام ناب محمدی به جهانیان شدند.

مسئول کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی نام و یاد امام راحل را زینت‌بخش یوم‌الله 12 بهمن دانست و خاطرنشان کرد: پیوند ناگسستنی میان این دو وجود دارد و رخداد 12 بهمن ماه نشأت گرفته از منبعی الهی و عامل تغییر مسیر تاریخی ملت ایران در جهتی متضاد با شرایط حاکم و نقطه اتکایی برای متحد شدن دل‌ها و دمیدن شور و همتی تازه در کالبد مردم است.

وی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در 12 بهمن ماه مطلع فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود حضرت امام (ره) به کشور یوم‌الهی است که به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان ولادت امامت در کشور شناخته می‌شود.

صباغ ادامه داد: دهه فجر فرصت بازنگری در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها است و این دهه در تاریخ ایران اسلامی نقطه‌ای تعیین کننده و بی‌مانند به شمار می‌آورد که امیدواریم انشاءالله امسال هم مراسمی با شکوه و با عظمت‌تر از سال‌های گذشته با حضور گسترده امت همیشه در صحنه داشته باشیم.

مسئول کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با تشریح مراسم یوم‌الله 12 بهمن گفت: مراسم رسمی آغازین جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی هم زمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام به میهن اسلامی رأس ساعت 9 و 33 دقیقه صبح فردا با حضور امت امام، اقشار مردم،‌خانواده معظم شهیدان و ایثارگران و مسئولان محترم لشکری و کشوری در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود که سخنران این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی داستان کل کشور خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مهمترین اهداف و رویکردهای تشکیل ستاد و برگزاری مراسم ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: افزایش آگاهی عمومی به ویژه نسل جوان نسبت به انقلاب اسلامی و آرمان‌های حضرت امام خمینی، ترسیم استحکام و پویایی انقلاب پس از گذشت 37 سال به رغم توطئه‌ها، تحریم‌ها، تهدیدها و خصومت دشمنان انقلاب، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون، تقویت روحیه افتخار و بالندگی و امیدوار سازی مردم نسبت به آینده انقلاب اسلامی، نشاط‌افزایی و تقویت صبغه جشن و سرور مراسم، تبیین کارآمدی نظام اسلامی بر اساس ارزش‌های معنوی و اندیشه‌های دینی و سیاسی امام خمینی (ره) و تجدید قوای روحی و معنوی در تداوم انقلاب و راه شهدای انقلاب اسلامی را می‌توان از جمله اهداف و رویکردهای تشکیل ستاد و برگزاری مراسم ایام‌الله دهه فجر دانست.

وی ادامه داد: از پنجم تا 11 بهمن ماه با هدف آمادگی مردم برای برپایی جشن‌های دهه فجر توسط نهادها، ادارات، سازمان‌ها،‌مساجد،‌مدارس و همچنین تزئین و آذین‌بندی خیابان‌ها و معابر عمومی به عنوان هفته استقبال از فجر اعلام شد.

صباغ به تشریح برنامه‌هایی که در این هفته استقبال برگزار شد، پرداخت و گفت:‌ادای احترام و نثار گل به مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) توسط اقشار مردم، اقلیت‌های دینی، مسئولین نهادها و سازمان‌ها ومقامات رسمی لشکری و کشوری، شست‌وشوی حرم منور امام راحل با گلاب ناب کاشان، تزئین و گل‌آرایی مضجع شریف و مطهر امام راحل و آماده سازی و مهیا کردن حرم امام برای استقبال از مردم به منظور برپایی مراسم آغازین جشن دهه مبارک فجر از جمله برنامه‌هایی بود که در این هفته برگزار شد.

مسئول کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به مراسم یوم‌الله 12 بهمن تصریح کرد: همانطور که اشاره کردم این مراسم فردا راس ساعت 9 و 33 دقیقه آغاز شده که در این مراسم آئین‌ استقبال از ورود تاریخی حضرت امام با برپایی برنامه نمایش گروهی و اجرای سیستم صوتی و تصویری با جلوه‌های ویژه هنری، برنامه گروه حاملان قرآن، تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران و اجرای سرودهای انقلابی توسط گروه رزم‌نوازان ارتش و اجرای همخوانی توسط گروه بین‌المللی محراب و آئین گل‌افشانی ضریح مطهر امام توسط گروه ویژه هنری و سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی دادستان کل کشور و قرائت پیام خانواده معظم شهیدان به محضر امام و امت امام توسط همسر شهید داریوش رضائی‌نژاد از شهدای هسته‌ای به کار خود ادامه خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های ویژه محل تاریخی جلوس حضرت امام خمینی در سال 57 پرداخت و اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌های ویژه یوم‌الله 12 بهمن اجرای برنامه در محل تاریخی جلوس حضرت امام خمینی است. یعنی محلی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پس از ورود به میهن اسلامی در سال 57 به بهشت زهرا آمدند و در آن جایگاه سخنرانی تاریخی خود را با حضور مردم ایراد فرمودند.

وی ادامه داد: این مراسم با هدف گرامیداشت یوم‌الله 12 بهمن و حضور حضرت امام در گلزار شهدای بهشت زهرا و ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی همزمان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر آغاز خواهد شد که در این مراسم محسن رفیقدوست از همراهان امام راحل به سخنرانی خواهد پرداخت و پس از سخنرانی محل جلوس امام توسط مردم گلریزان شده و کبوترها به پرواز درمی‌آیند.

صباغ در ادامه سخنان خود به تشریح مراسم ویژه فرودگاه مهرآباد پرداخت و اظهار داشت:‌ این مراسم صبح یوم‌الله 12 بهمن در ترمینال شماره 1 فرودگاه مهرآباد با سخنرانی یکی از مسئولان نظام جمهوری اسلامی و با اجرای برنامه‌های هنری و سرود و همچنین برنامه نمادین ورود حضرت امام راحل به فرودگاه مهرآباد برگزار خواهد شد.

وی همچنین از رژه موتورسواران در مسیر حرکت امام خمینی خبر داد و گفت:‌ یکی از برنامه‌های ویژه این روز رژه موتورسواران نیروهای مسلح بسیچ و دژبان و حرکت آنان به صورت نمادین در مسیر حرکت امام از مهرآباد تا بهشت زهرا در سال 57 است.

صباغ به تشریح مسیر حرکت رژه موتورسواران پرداخت و گفت: این افراد از دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری به میدان آزادی، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر جنوبی، میدان بهادری، میدان نهم دی، میدان بهمن، بزرگراه شهید تندگویان، بزرگراه آزادگان، بزرگراه خلیج فارس و در نهایت به آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) خواهند رفت که  مسیر حرکت حضرت امام همراه با موتورسواران از فرودگاه مهرآباد تا حرم مطهر امام خمینی توسط بالگردها گلباران خواهد شد.

مسئول کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی به سایر برنامه‌های یوم‌الله 12 بهمن اشاره کرد و گفت: هم زمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی برنامه‌های ویژه‌ای در کشور اجرا می‌شود که از جمله آن می‌توان به اجرای مراسم ویژه یوم‌آلله 12 بهمن در سازمان‌ها، نهادها و ادارات، به صدا درآمدن ناقوس کلیساها به نشانه احترام به این روز تاریخی و برگزاری مراسم فرهنگی هنری در اماکن اختصاصی اقلیت‌های دینی اشاره کرد.

وی گفت:‌گلبانگ انقلاب اسلامی و گرامیداشت یوم‌الله 12 بهمن در مدارس سراسر کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه علامه حلی در منطقه 3 به صدا درخواهد آمد، همچنین سوت کشتی‌ها و بوق قطارها و کارخانجات به صدا درآمده و برنامه‌ای ویژه در قم، خمین،اراک، نجف اشرف و نوفل لوشاتو برگزار می‌شود.

صباغ با بیان اینکه جماران میزبان مردم خواهد بود تصریح کرد: برپایی 22 نمایشگاه تجسمی از وقایع انقلاب اسلامی و حضور مردمی با عنوان «من انقلابی‌ام» در 22 منطقه شهر تهران توسط مناطق شهرداری تهران، حضور بیش از یک هزار گروه فرهنگی و هنری و نمایشی، سرود و اجرای بخش‌هایی از جشنواره فرهنگی و هنری و همچنین برپایی ایستگاه و نمایشگاه با موضوع فجر بیداری در سطح شهر تهران و استقرار و ارائه خدمات فرهنگی به وسیله اتوبوس‌های شمسه در میادین شهر تهران از جمله برنامه‌هایی است که در کشور اجرا خواهد شد.

مسئول کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی به برپایی نمایشگاه فجرآفرینان در گلزار شهدای بهشت زهرا و برگزاری اولین جشنواره مردمی ره آورد با ارائه آثاری با موضوع انرژی هسته‌ای در باغ موزه قصر اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاهی در ایام الله دهه فجر با عنوان رد پای عشق در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، برگزاری کنگره 5 هزار شهید ورزش کشور در سالن 12 هزار نفری آزادی در روز 13 بهمن، حرکت کاروان گل در ایام الله دهه فجر در سطح شهر تهران، برپایی نمایشگاه نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی در 50 مسجد جامع تهران، معرفی وقایع و شخصیت‌های مؤثر در شکل‌گیری انقلاب در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و برپایی نمایشگاه عکس در پیاده راه بازار تهران به طول 70 متر توسط انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار از جمله مراسم ایام الله دهه فجر در کشور است.

صباغ به برگزاری 19 همایش با محوریت شورای دانش‌آموزی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط آموزش و پرورش شهر تهران اشاره کرد و گفت: مراسم‌های ویژه‌ای در برج میلاد باغ موزه قصر، فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار می‌شود.

وی از حضور بیش از 550 خبرنگار، تصویربردار و عکاس مراسم 12 بهمن در تهران حرم مطهر امام و محل تاریخی جلوس امام در بهشت زهرا خبر داد و گفت: از این تعداد 80 نفر عوامل رسانه‌های خارجی هستند.

وی به هماهنگی کامل با نیروهای حفاظتی، انتظامی و سازمان‌های خدماتی و بهداشتی به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای شرکت‌کنندگان در مراسم حرم مطهر امام راحل ومحل جلوس حضرت امام در بهشت زهرا اشاره کرد و گفت: همه ساله در اولین پنجشنبه دهه فجر مراسم عطرافشانی و گلریزان مزار شهدا توسط مردم انجام می‌شودکه امسال نیز این مراسم 15 بهمن ماه از ساعت 2 به طور همزمان در 123 گلزار شهدا در تهران از جمله امامزادگان، شهدای گمنام در دانشگاه‌ها و پارک‌ها و در 19 هزار و 300 گلزار شهدای سراسر کشور با حضور مسئولان و خانواده معظم شهدا برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم مهمانی لاله‌ها با هماهنگی کمیته اقلیت‌های مذهبی هر ساله در گلزار شهدای یکی از اقلیت‌های مذهبی برگزار می‌شود که امسال این مراسم در مزار شهدای ارامنه واقع در جاده خاوران برگزار شده و مراسم ویژه گلزار شهدای روستایی در روستای فوردوی قم و مراسم ویژه گلزار شهدای اهل تسنن در شهرستان بانه کردستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/IG43WL


ویدیو مرتبط :
بهمن عاشقی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی