سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ثبت چهار هزار تقاضای تابعیت برای فرزندان حاصل ازدواج با اتباع خارجی در خراسان رضوی


حسین احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برآوردها حاکی از وقوع 12 هزار مورد ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی در خراسان رضوی است.
وی ادامه داد: از این تعداد تاکنون پنج هزار و 300 مورد ازدواج که پیش از سال 1385 صورت گرفته، بر اساس قانون ثبت شده اند.
معاون اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت:
در بین این جمعیت آن دسته از اتباع خارجی که دارای مدارک معتبر و قانونی اقامت در ایران هستند در صورت مراجعه می توانند برای ثبت ازدواج اجازه دولت جمهوری اسلامی ایران را دریافت کنند.
وی افزود: از این ازدواجها فرزندانی متولد شده اند که برخی فاقد مدرک اقامتی هستند اما هویت آنان، پدرشان و تابعیت آنها مشخص است.
احمدی ادامه داد: آمارهای غیررسمی حاکی از وجود 20 هزار فرزند حاصل از ازدواجهای زنان ایرانی با اتباع خارجی در خراسان رضوی است.
وی همچنین گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تا پیش از سال 1385 که به ثبت قانونی رسیده باشد از زمانی که به سن 18 سال می رسند مدت یک سال مهلت دارند برای دریافت تابعیت اقدام کنند.
معاون اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی افزود: پرونده این افراد بعد از تکمیل، برای انجام سایر اقدامات لازم به تهران ارسال شده است.
بر اساس آمارها بالغ بر 150 هزار پناهنده دارای کارت آمایش در خراسان رضوی سکونت دارند که 60 هزار فرزند آنان در مدارس سطح این استان مشغول تحصیل هستند.
همچنین برای 40 هزار نفر از این افراد 40 هزار کارت اشتغال صادر شده است.
1906/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی