فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



جشن میلاد حضرت امام کاظم (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد


به گزارش ایرنا، آستان ملائک پاسبان رضوی امروز در سالروز میلاد پدر بزرگوار حضرت امام رضا (ع) میزبان زائران و دلدادگانی بود که برای عرض تبریک و تهنیت به زیارت هشتمین خورشید آسمان امامت مشرف شده اند.
آیین ویژه سالروز میلاد هفتمین امام شیعیان جهان در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی با تلاوت کلام الله مجید آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ادامه یافت.
سید ابوالفضل طباطبایی در این مراسم در بیان سیره و روش زندگی حضرت امام موسی کاظم (ع) گفت: آن حضرن در عصر خلافت منصور عباسی به مقام امامت نایل آمد و از آن زمان تا سال 183 هجری (زمان وفات آن حضرت) چندین بار توسط خلفای عباسی دستگیر و زندانی شدند ولی از تبلیغ دین و رسالت الهی دست برنداشت.
وی با بیان اینکه غلبه بر خشم از ویژگی های بارز این امام همام است اظهار کرد: فرو بردن خشم انسان را از ارتکاب به بسیاری از گناهان بازمی دارد.
حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه این حضرت در علم،حلم، تواضع، مکارم اخلاق و سخاوت و بخشندگی ضرب المثل بودند افزود: امانتداری و راضی به رضای خدا بودن از دیگر القاب حضرت امام موسی کاظم (ع) است.
وی ادامه داد: حضرت امام موسی کاظم (ع) با احیای سنن پدر گرامیشان، اسلام راستین را حفظ و تقویت نموده و در راه انجام وظایف الهی جان خود را فدا کردند.
وی گفت: ایشان به خاطر کثرت عبادت و زهد به 'العبد الصالح' نیز معروف بوده و در طول عمر خود بسیار اهل عبادت بودند.
حضرت امام موسی کاظم (ع) روز یکشنبه هفتم صفر سال 128 و به روایتی سال 129 هجری قمری متولد شدند و پنجم رجب سال 183 هجری، در سن 55 سالگی به‏ وسیله زهری که در زندان سندی بن شاهک به دستور هارون ‏الرشید به آن حضرت خورانیده شد به شهادت رسیدند.
7505 / 6053

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام رضا(ع)