سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تردد 175 هزار زائر برای حضور در آیین های اربعین در کربلا از شلمچه


ولی الله حیاتی روز سه شنبه در مرز بین المللی شلمچه در گفت و گو با ایرنا با تشریح اقدام های انجام شده برای تردد روان زائران اربعین حسینی، گفت: با همکاری و هماهنگی های بین بخشی، تمهیدهای لازم برای تردد روان زائران اربعین امسال اندیشیده شده است.
وی وضعیت کنونی تردد از این مرز به مقصد عتبات عالیات و کربلای معلا را روان توصیف کرد و گفت: با همکاری دستگاه های مسئول و خدمات رسان، زمینه تردد روان، آسان و همراه با امنیت پایدار در این مرز فراهم است.
معاون استاندار خوزستان با بیان اینکه مرز شلمچه رتبه نخست تردد زائران عتبات عالیات را به خود اختصاص داده است، افزود: 160 موکب در مسیر تردد زائران از خرمشهر تا شلمچه مستقر است و روزانه 70 هزار پرس غذای گرم در سه وعده غذایی بین زائران اربعین توزیع می شود.
وی همچنین با بیان اقدام های انجام شده در راستای بهبود روند ارائه خدامت به زائران اربعین، گفت: طی هماهنگی با طرف عراقی، 40 گیت کنترل گذرنامه و 30 موکب و هیات مردمی متعلق به مردم ایران در کشور عراق مستقر شده است.
حیاتی ادامه داد: در ایام اربعین امسال، اعزام زائران اربعین حسینی از طریق مسیر دریایی خرمشهر به بصره انجام شده و سه فروند شناور با ظرفیت 540 زائر نیز برای انتقال زائران فعالیت می کند.
وی با بیان راه اندازی خط ریلی خرمشهر به شلمچه برای جابجایی زائران، افزود: همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و افزایش تردد زائران عتبات عالیات از مرز بین المللی شلمچه، خط ریلی خرمشهر به شلمچه با پنج رام قطار، برای جا به جایی زائران اربعین راه اندازی شد.
فرماندار ویژه خرمشهر با تجلیل از همکاری مردم در پذیرایی از زائران اربعین حسینی، افزود: مردم خوزستان به ویژه خرمشهر در دوران دفاع مقدس، حماسه ساز تاریخ شدند و در این آزمون نیز سربلند بیرون می آیند.
مرز بین المللی شلمچه و چذابه از مبادی تردد زائران اربعین حسینی می باشد.
در ایام اربعین سال گذشته 580 هزار زائر از مرز شلمچه برای حضور در عزاداری اربیعن در کربلای معلا تردد کردند که پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یک میلیون تن افزایش یابد.
2077/3015/6125

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
زائر کربلا(اربعین) با پای پیاده