رییس جمهوری در تماس تلفنی نخست وزیر انگلستان: ایران از حضور کمپانی های اروپایی استقبال می‌کند/ کامرون: بخش ویزای سفارت انگلیس در تهران به زودی باز می شود


رییس جمهوری در تماس تلفنی نخست وزیر انگلستان با ایشان ضمن تاکید بر اینکه اجرای عملی برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) باید به گسترش همکاریهای اقتصادی منجر شود، اظهارداشت: 

تقویت همکاریهای مشترک اقتصادی می تواند پایه های توافق را نیز مستحکمتر نماید و این به نفع کشورهای ما و جهان خواهد بود.

به گزارش سایت اینترنتی ریاست جمهوری، حسن روحانی روز سه شنبه در تماس تلفنی "دیوید کامرون " با وی ، گفت: همه باید تلاش کنیم تا توافق هسته ای به خوبی اجرایی و عملیاتی شود . جمهوری اسلامی ایران مشروط بر آنکه طرف مقابل به تمام تعهداتش عمل کند، به همه تعهدات خود عمل خواهد کرد .

رییس جمهوری به ضرورت توسعه همکاری های مشترک ایران و انگلستان در حوزه های اقتصادی ، فرهنگی ، علمی و سیاسی اشاره کرد و افزود: باید با ایجاد تحرکی در روابط دوجانبه که می تواند به نفع ملتهای دو کشور ، منطقه و جهان باشد، کم کاری های گذشته در این عرصه را جبران کرد.

روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از حضور کمپانی های اروپایی و انتقال سرمایه و فناوری و همکاری در عرصه های مالی و بانکی استقبال می کند.

رییس جمهوری با اشاره به اراده مستحکم دو کشور برای توسعه همکاریهای دوجانبه گفت: این اراده در میان مقام‌های ارشد دو کشور ، زمینه را برای ایجاد تحرکی جدی در روابط فراهم کرده است.

روحانی همچنین بااستقبال از رایزنی و هماهنگی میان تهران – لندن در خصوص مسایل منطقه ای و ثبات و امنیت خاورمیانه اظهارداشت: بی تردید وضعیتی که امروز درسوریه، عراق و یمن حاکم است ، قابل قبول نیست و همه ماباید تلاش کنیم تاموضوع تروریسم و بی ثباتی در این منطقه مهم حل و فصل شود.

نخست وزیر انگلستان نیز در این تماس تلفنی با تبریک اجرای رسمی برجام و ضرورت تعهد طرفین به اجرای دقیق آن ، اظهارداشت: همه طرفین باید به تعهدات خودتحت برجام عمل کنند و انگلستان قطعا این کار را انجام خواهد داد.

دیوید کامرون همچنین به ضرورت تحرکی جدی در روابط همه جانبه ایران و انگلستان اشاره کرد و گفت: انگلستان آماده است تا تمامی تخصص و تجربیات مالی و بانکی و اقتصادی خود را دراختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهد و بی تردید افزایش رفت و آمد میان مقامهای ارشد دو کشور می تواند به تقویت این همکاریها و روابط دو کشور کمک کند.

وی تصریح کرد: اطمینان می دهم که خواهان روابط بهتر میان دو کشور هستی.اکنون به مرحله ای رسیده ایم که توسعه بیش از پیش روابط دو کشور را ضروری می سازد و ما باید رایزنی های خود را در عرصه منطقه ای نیز تقویت کنیم.

نخست وزیر انگلستان همچنین بابیان اینکه بزودی بخش صدور ویزا در سفارت لندن در تهران فعال خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که با رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کند.


ویدیو مرتبط :
سفارت انگلیس در تهران پس از 4 سال باز شد