سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نشست خبری مشترک «جو بایدن» و «داوود اوغلو» در استانبول


نشست خبری مشترک «جو بایدن» و «داوود اوغلو» در استانبولفارس/ « جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و «داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه در استانبول در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

نخست‌وزیر ترکیه در این کنفرانس خبری اظهار داشت: ما برای مبارزه با تروریسم و نابودی آن تلاش می‌کنیم و با آمریکا درباره مبارزه با داعش توافق داریم. در این دیدار درباره دخالت روسیه و بمباران‌های هوایی آن در سوریه و تاثیرش در مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: ما با طرف آمریکایی درباره حساسیت مسئله تروریسم در ترکیه و رابطه پ‌ک‌ک با تشکیل حزب «الاتحاد» که شاخه آن در سوریه است، مناقشه کردیم.ما از همپیمانان آمریکایی خود می‌خواهیم که پ‌ک‌ک و شاخه نظامی آن در سوریه را سازمانهایی تروریستی بدانند.

نخست وزیر ترکیه سپس به حضور نیروهای کشورش در «بعشیقة» عراق اشاره کرد و گفت: حضور نیروهای ما در این منطقه، با هماهنگی دولت عراق صورت گرفتا و این حضور شایستگی ما در مبارزه با تروریسم را ثابت کرد. ما با وجود هرگونه گروه‌های مسلح در کشورهای مختلف منخالفیم لذا حضور چنین گروه‌هایی در ترکیه را نیز رد می‌کنیم و به هیچ گروهی اجازه نخواهیم داد که در خارج از چارچوب ارتش ملی ما، سلاح حمل کند. ما به اندازه یک بند انگشت نیز از مبارزه با تروریسم عقب نخواهیم نشست و تا نابودی آن، پیش خواهیم رفت.

جو بایدن: در صورت شکست روند سیاسی در سوری، آماده استفاده از راهکار نظامی هستیم
«جو بایدن نیز از میزبانی و استقبال ترکیه تشکر کرد و گفت: میان دو کشور روابط ویژه‌‌ای وجود دارد. ما با ترکیه درباره بسیاری از مسائل منطقه، توافق داریم. هر سازمانی که ترکیه و منطقه را تهدید کند، ما علیه آن هستیم و آن را تروریستی و محکوم می‌دانیم.ما به شدت عملیات تروریستی در میدان «السلطان أحمد» در استانبول را محکوم می‌کنیم و به آلمان برای قربانی شدن شماری از اتباعش در این انفجار تسلیت می‌گوییم.

وی افزود: ما در سطح بالایی با ترکیه هماهنگیم و قرار است در آینده، عملیات‌های مشترکی را علیه تروریسم انجام دهیم. ترکیه تاکنون عملیات‌های بزرگی علیه تروریسم و داعش انجام داده است و ما برای افزایش همکاری با این همپیمان خود آماده‌ایم.

بایدن اعلام کرد که در صورت شکست راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه، کشورش آماده است از گزینه نظامی استفاده کند.
در حال تکمیل...

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
دکتر سعید جلیلی - نشست خبری استانبول