جشن نقاشی در برنامه آخر سال یک گالری


نمایشگاهی شامل آثار 28 هنرمندی که در سال 94 آثارشان را در گالری «شکوه» به‌نمایش گذاشته‌اند، به‌عنوان آخرین برنامه این گالری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، جشن پایان سال این گالری با نمایش آثاری هزار رنگ همراه است که بیش از هر چیزی مخاطب را به یاد بهار و نوروز می‌اندازد. در این نمایشگاه 28 هنرمندی که در سال 94 در گالری «شکوه» آثارشان به‌نمایش گذاشته شده با یک اثر حضور دارند و هریک به سبک و سیاق خود در این جشن نقاشی حاضرند.

بهنوش فروتن - نقاش و مدیر گالری - درباره‌ی این نمایشگاه اظهار کرد: از این‌که در این مدت کوتاه توانستیم آثار این هنرمندان را در قالب یک نمایشگاه گروهی کنار هم به‌نمایش بگذاریم، بسیار خوشحالم. در این نمایشگاه می‌توان شاهد آثار متفاوت با سبک‌ها و تم‌های مختلف بود. امیدوارم سال آینده، نمایشگاه پایان سال را به‌صورت موضوعی برگزار کنیم تا بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان، به تماشای آثار یکدست‌تری بنشینند.

او که خود با یک اثر تازه از مجموعه جدیدش که آبستره‌ای شاعرانه و متفاوت با آثار قبلی او است، در این نمایشگاه جمعی حضور دارد، درباره اثرش گفت: این اثر از مجموعه جدیدم با عنوان «سایلنت» است. نقاشی‌هایم در این مجموعه، پالت رنگی محدودی دارند و اغلب از رنگ‌های خاکستری، آبی و طوسی در آن‌ها بهره گرفته‌ام.

اشکان خطیبی - بازیگر و مدیر پردیس سینمایی چارسو - که از بازدیدکنندگان این نمایشگاه بود نیز با بیان این‌که یکی از دل‌مشغولی‌هایش دیدن نمایشگاه‌های هنری است، گفت: در طول هفته به دیدن نمایشگاه‌های مختلف هنری می‌روم و آثار بعضی هنرمندان را از نزدیک دنبال می‌کنم. معتقدم دیدن اثر هنری می‌تواند باعث تسلی روح شود و از ما انسان بهتری بسازد.

آناهیتا درگاهی - نقاش - که در این نمایشگاه با اثری از مجموعه «مرز پرگهر» حضور دارد نیز گفت: در این تابلو محمد مصدق را به تصویر کشیده‌ام، زیرا به نظرم یاد او همیشه باید زنده نگه داشته شود. در مجموعه «مرز پرگهر» که شامل 15 اثر است، اشاره به آریایی بودن‌مان و قدمت 2500 ساله فرهنگ و هنر ایران دارم.

محمد طباطبایی - نقاش - نیز با اثری از مجموعه «عجیب‌تر از بهشت» در این نمایشگاه حضور دارد.

او درباره‌ی اثرش اظهار کرد: در تمام آثار مجموعه «عجیب‌تر از بهشت» چند حیوان با هم ترکیب شده‌اند. در این تابلو هم اسب را با قو ترکیب کرده‌ام.

در این نمایشگاه آثاری از کوروش اصلانی، حمیدرضا اندرز، هومن بیات، حمید پوربهرامی، مرحوم محمدعلی ترقی‌جاه، محمد ترقی‌جاه، حمیدرضا جهانی، بهرام دبیری، آناهیتا درگاهی، عطاءالله ذی‌نوری، فرشید شیوا، محمد طباطبایی، نگین علوی، شیرین علیزاده، شمس‌الدین غازی، فخرالدین فخرالدینی، بهنوش فروتن، آیدین قشلاقی، زهرا قیاسی، بی‌تا محبتی، محمد مشرفی، سیاوش مظلومی‌پور، مسعود ملایی، عنایت‌الله نظری نوری، بهمن نیکو، نیلوفر وجدانی، احد وطنی و ابوالفضل همتی آهویی روی دیوار رفته است.

این نمایشگاه تا 19 اسفندماه برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از این آثار از ساعت 16 تا 20 در گالری «شکوه» واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 دیدن کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
باربی و جشن سال نو بخش آخر