انیمیشن ایرانی برنده جشنواره فیلم استرالیا شد


انیمیشن ایرانی برنده جشنواره فیلم استرالیا شد

ایسنا/ انیمیشن "عروسک چینی بابا " ساخته علی زارع قنات نوی که بعنوان نماینده ایران در جشنواره بین المللی فیلم( VETERANS) در کشور استرالیا حضور یافته بود، جایزه بهترین انیمیشن این جشنواره را گرفت.
انیمیشن "عروسک چینی بابا" که اقتباسی آزاد از داستان کوتاه عروسک چینی بابا نوشته هوشنگ گلشیری است، به روایت دختری می پردازد که زندانی و کشته شدن پدر نویسند‌ه‌اش را بوسیله عروسک‌های مادرش بازگو می‌کند. این انیمیشن طی سه سال طراحی و ساخته شده است . سبک انیمیشن فیلم ، روتوسکوپی و دو بعدی است که برای اولین بار با چنین حجمی در ایران به اجرا درآمده است.
این جشنواره هرسال به مناسبت سالگرد پایان جنگ جهانی اول در شهر "کانبرا" برگزار می‌شود .
این فیلم که محصول مدرسه کارگاهی سینما و شرکت فیلمسازی گلبرگ فیلم شیراز است، پیش از این جایزه بهترین فیلم جشنواره "ویوستر" سوییس ، بهترین انیمیشن از جشنواره" کائوشینگ" هنگ کنگ و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از جشنواره "viwester" سوییس و جایزه و لوح تقدیر بهترین انیمیشن از جشنواره‌های "انیماماندی" و "بلوهرزنته" برزیل،" اورلوک" ایتالیا،" اکسگراند" آلمان، "نائوسای" یونان، "سیکاف" کره جنوبی ، "میشیگان" آمریکا را از آن خود کرده و همچنین به عنوان منتخب و کاندید در 150 جشنواره بین المللی حضور داشته است.
علی زارع قنات نوی نویسنده و کارگردان انیمیشن «عروسک چینی بابا» که متولد 1359 در شهر شیراز و دانش آموخته مدرسه فیلم برلین است، پیش از این در جمع 10 فیلمساز برتر سال 2014 آسیا در جشن IFVA قرار گرفته بود.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید


ویدیو مرتبط :
انیمیشن زیبای آسیاب های بادی برنده جشنواره بوستون2012