توضیح روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره معرفی کشور سوم به AFC


مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال می‌گوید فدراسیون ازبکستان را به عنوان کشور ثالث معرفی نکرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیرحسین حسینی درباره جلسه هیات رییسه فدراسیون فو‌تبا‌ل، اظها‌ر کرد: امروز جلسه هیات رییسه فدراسیون فو‌تبا‌ل برگزار شد و درباره مباحث مختلفی بحث و تبادل نظر شد. همان طور که آقای کفاشیان گفتند فدراسیون فو‌تبا‌ل مکلف به اجرای تصمیمات مجمع فدراسیون فو‌تبا‌ل است. البته درباره مناقشه ایران و عربستان هم آقای اسدی صحبت‌های خودشان را مطرح کردند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره انتخاب کشور ثالث به عنوان میزبان بازی‌های ایران و عربستان، خاطر‌ نشان کرد: اعضای هیات رییسه درباره انتخاب کشور ثالث و معرفی آن هیچ گونه صحبتی در مورد آن انجام نداده‌اند و همان طور که می‌دانید بر اساس توافق انجام شده 45 روز AFC مهلت داده تا رابطه میان ایران و عربستان بهبود یابد. در حال‌ حاضر هیچ گونه بحثی برای معرفی کشور ثالث مطرح نشده است. همان طور که ما اعلام کرده‌ایم کشور ایران امن ترین کشور در منطقه است و باید بازی‌ها به میزبانی ایران برگزار شود.

او درباره گزارش کمیسیون اصل "90" مجلس شورای اسلامی درباره فساد در فو‌تبا‌ل، گفت: همان طور که قبلا هم عنوان شده کار گروهی در این زمینه شکل گرفته و موضوع را بررسی و گزارش خود را ارائه کند.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا ازبکستان به عنوان گزینه ایران به AFC معرفی شده است، گفت: به هیچ عنوان چنین مساله‌ای مطرح نشده است و بحث معرفی هیچ کشوری هم مطرح نیست. آن چیزی که تا به امروز مطرح شده است این بود که عربستانی‌ها کشور قطر و امارات را معرفی کرده‌اند و امارات هم کشور قطر را معرفی کرده است، اما با توجه به این که مناقشه بین ایران و عربستان است، موضوع درخواست امارات در جلسه رد شد و ما در حال‌ حاضر در یک جبهه که آن هم عربستان است مذاکره می‌کنیم تا بتوانیم به توافق برسیم تا بازی‌ها به میزبانی نمایندگان ایران در کشورمان برگزار شود.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال همچنین درباره زمان انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل هم گفت: همان طور که آقای اسلامیان گفتند ما از یکم اسفند ماه بحث انتخابات و ارائه مدارک را انجام می‌دهیم و به دلیل تعطیلاتی که وجود دارد، قرار بر این شد که انتخابات در یازدهم اردیبهشت ماه برگزار شود.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
دلیل رای منفی AFC سهل انگاری فدراسیون فوتبال بود