رایزنی کره‌ای‌ها برای سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی


دوتن از مدیران خط کشتیرانی بین المللی هایوندایی گلویس( Hyundai GLOVIS) با همراهی نماینده این خط کشتیرانی در ایران طی نشستی مشترک با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بندر شهید رجایی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، ابراهیم ایدنی در این نشست به بیان اهمیت بندر شهید رجایی در سطح ایران و منطقه پرداخت و اولویت‌ها و فرصت های سرمایه گذاری این بندر برای مشارکت شرکت های خارجی را برشمرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های سازمان بنادر، واگذاری پسکرانه‌ها بندری به سرمایه گذاران است، اظهار کرد:‌ توسعه محوطه پشتیبانی بندر شهید رجایی در دستور کار قرار دارد؛ این بندر در حال حاضر 2400 هکتار پسکرانه دارد، ضمن آنکه 2600 هکتار پسکرانه جدید هم به منظور توسعه فعالیت‌های لجستیکی به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در حال آماده سازی و الحاق است.

ایدنی اضافه کرد: این اراضی قرار است به عنوان یک مرکز لجستیکی با مشارکت سرمایه گذاران مدنظر قرار گیرد و حتی بخش‌هایی از آن با کاربری صنعتی پیش بینی شده که کارخانجات جهت راه‌اندازی خط تولید در آن مستقر خواهند شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین، طرح‌های توسعه این بندر برای افزایش ظرفیت بزرگترین بندر تجاری ایران را برای سرمایه گذاران خارجی تشریح کرد.

این مقام مسئول در زمینه پذیرش پیشنهادات سرمایه گذاران کشورهای آسیای جنوب شرقی به ویژه کره جنوبی، برای حضور در بزرگترین بندر تجاری ایران اعلام آمادگی کرد.

مدیران خط کشتیرانی بین المللی هایوندایی نیز طی اظهاراتی ضمن تقدیر از مسئولان سازمان بنادر و همچنین بندر شهید رجایی برای خدمات دهی مناسب به خطوط کشتیرانی، انتظارات و دیدگاه‌های خود را با عالی ترین مقام اجرایی حوزه دریایی و بندری هرمزگان در میان گذاشتند.

به گزارش ایسنا، حوزه کاری فعالیت شرکت Hyundai GLOVIS لجستیک است که از شرکت‌های تخصصی زیرمجموعه خط کشتیرانی بین المللی هایوندایی کره جنوبی است و به صورت جهانی از سال 2001 فعالیت خود را در کره جنوبی آغاز کرده و از سال 2010 وارد عرصه لجستیک دریایی شده است. این شرکت با در اختیار داشتن بیش از 30 فروند انواع کشتی‌های مخصوص حمل خودرو(RO-RO) انتقال خودروهای صادراتی کشور کره جنوبی را برعهده دارد؛ به نحوی که تاکنون موفق به حمل دریایی میلیون‌ها دستگاه خودرو از مسیرهای دریایی شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سرمایه گذاری در منطقه ویژه بندر شهید رجایی