سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پایگاه خبری ایتالیایی: روحانی شنبه به ایتالیا سفر می‌کند


  X  

پایگاه خبری ایتالیایی: روحانی شنبه به ایتالیا سفر می‌کند

تسنیم/ یک پایگاه خبری ایتالیایی خبر داد که رئیس جمهور ایران قبل از ظهر روز شنبه به ایتالیا خواهد رسید.به گزارش تسنیم، پایگاه ایتالیایی "سولو نیوز" اعلام کرد، رئیس جمهور ایران روز شنبه آتی به ایتالیا سفر کرده و با مقامات این کشور و نیز در واتیکان با پاپ دیدار خواهد کرد.
قبل از ظهر روز شنبه حسن روحانی رئیس جمهور ایران به پایتخت ایتالیا خواهد رسید. او پس از دیدار با سرجو ماتارلا رئیس جمهور ایتالیا، ‌در حدود ساعت هفده (به وقت محلی) با پاپ فرانسیس در واتیکان دیدار خواهد کرد. پس از آن میهمان متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا خواهد بود. رئیس جمهور ایران همچنین با کارفرمایان دیدار خواهد داشت. در حالیکه در روز یکشنبه در رم (پایتخت ایتالیا)، با پیئترو گراسو رئیس مجلس سنا و (خانم) لائورا بولدرینی رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار خواهد کرد.
این پایگاه اینترنتی نوشت، این اولین دیدار یک رئیس جمهور ایران از یک کشور عضو اتحادیه اروپا پس از شانزده سال،‌ یعنی از سال 1999 میلادی به بعد است.
ایران مصمم به توسعه و تقویت روابط خود با کشورهای اروپایی بوده و برای انجام دادن چنین کاری،‌ ایتالیا را به عنوان «دروازه اروپا» انتخاب کرده است.
در همین زمینه، پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا گفته است،‌ (سفر روحانی به ایتالیا) بیش از همه در خصوص یک تفاهم نامه خواهد بود. چرا که با توجه به اینکه هنوز زمان از میان برداشتن تحریم های اعمال شده علیه تهران توسط آمریکا و اتحادیه اروپا، نرسیده است،‌ این را می دانیم که این روند خیلی روشن پیش رفته و سفر رئیس جمهور روحانی بمنزله فرصتی برای شروع و تحکیم همکاری های اقتصادی و فرهنگی ما است.


ویدیو مرتبط :
پایگاه خبری دامغان نیوز- بسته خبری - 29 شهریور 1394