آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شيريني ها/ «کيک عسلي»؛ دستوري ساده با طعمي استثنايي


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.12 - 20:13

شيريني ها/ «کيک عسلي»؛ دستوري ساده با طعمي استثنايي

آخرين خبر/ چي لازم دارم:
آرد 2 ليوان
شکر 1 ليوان
تخم مرغ 6 عدد
عسل 5 قاشق غذاخوري
جوش شيرين 2 قاشق چايخوري
خامه ترش 2 ليوان
خامه فرم گرفته 1/2 ليوان
پودر قند 1 ليوان
گردو يا مرباي آلبالو يا گيلاس مقداري
چطور بپزم:
فر را با دماي 160 درجه سانتيگراد روشن کنيد تا گرم شود ؛ تخم مرغ ها و شکر را داخل کاسه اي بريزيد و 5 دقيقه با دور تند همزن بزنيد.
عسل را داخل قابلمه اي بريزيد و روي حرارت متوسط قرار دهيد و هم بزنيد تا عسل داغ شود سپس جوش شيرين را به عسل اضافه کنيد ، حرارت را کم کنيد و 1 دقيقه با قاشق هم بزنيد تا زماني که رنگ عسل زرد کاراملي شود.
عسل را از روي حرارت برداريد و قاشق قاشق به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنيد و با دور تند همزن هم بزنيد تا رنگ طلايي خوشرنگي از مايه کيک بدست بيايد ( سرعت عمل بالا داشته باشيد تا مايه کيک رنگ بهتري بگيرد ).
پس از اضافه کردن عسل و رنگ گرفتن مايه کيک بايد آرد را اضافه کنيد ، آرد را کم کم اضافه کنيد و با قاشق مخلوط نماييد تا مايه کيک يکدست شود.
داخل قالب کيک کاغذ روغني بيندازيد و مايه کيک را داخل قالب بريزيد ( ميتوانيد از 2 قالب استفاده کنيد يا مواد را نصف کنيد و در 2 مرحله کيک را آماده نماييد ) ، کيک را داخل فري که از قبل روشن کرده ايد و گرم شده است به مدت 30 دقيقه قرار دهيد تا کيک بپزد.
پس از پخت کيک را از فر خارج کنيد ، پس از چند دقيقه از قالب جدا کنيد و کناري قرار دهيد تا سرد شود سپس از وسط کيک را به دو قسمت برش بزنيد ( در مجموع از 2 کيک 4 لايه کيک بدست ميايد ).
براي تهيه کرم ميان کيک ابتدا خامه ترش را با پودر قند مخلوط کنيد سپس خامه فرم گرفته را اضافه کنيد و با قاشق مخلوط کنيد تا کرم يکدست شود.
پس از اينکه لايه هاي کيک خوب سرد شدند کرم را ميان لايه هاي کيک بريزيد و پخش کنيد سپس مقداري مرباي آلبالو ، گيلاس ، گردو ، موز يا هر چيز ديگري که دوست داريد روي آن بريزيد و به همين صورت لايه هاي کيک را روي هم قرار دهيد.
در پايان کيک را با بافي مانده کرم تزيين کنيد و در صورت تمايل مقداري شکلات روي آن رنده کنيد ، کيک را در يخچال قرار دهيد تا سرد شود سپس برش بزنيد و سرو کنيد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
علیمی (سنگین فوق العاده عالی وقشنگ)من همینم ساده ی ساده