سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واکنش وکيل بابک زنجاني به اظهارات سخنگوي دولت


واکنش وکيل بابک زنجاني به اظهارات سخنگوي دولت

تسنيم/ وکيل مدافع بابک زنجاني در واکنش به اظهارات اخير سخنگوي دولت در خصوص موکلش و واريز پول‌ها به حساب‌هايي که اعلام شده، توضيحاتي را ارائه کرد.

رسول کوهپايه‌زاده در واکنش به اظهارات محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت که در نشست خبري اخير خود در خصوص پرونده بابک زنجاني و ماجراي واريز پول به حساب‌هاي اعلام شده گفته است «گفته مي‌شود اگر اين پول پرداخت شود امکان برداشت از آن نيست. اما اين پول بايد واريز شود حتي اگر ما نتوانيم از آن برداشت کنيم. زيرا پس از اجراي برجام اين مشکل حل خواهد شد» اظهار کرد: ضمن احترام به شخص آقاي نوبخت، اظهارات وي به لحاظ حقوقي به ويژه حقوق بانکي بين‌المللي، پاسخ خاص خود را دارد.
وکيل مدافع بابک زنجاني گفت: اولاً از آن‌جا که شرکت HK، موکل و بانک‌هاي او در تحريم به سر مي‌برند، قابليت برداشت از حساب‌هاي موکل وجود ندارد زيرا هنوز خود موکل و بانک‌هايش در تحريم هستند و مشکل برداشت از حساب‌ها وجود دارد.
کوهپايه‌زاده ادامه داد: ثانياً، شماره‌ حساب‌هايي که دوستان از طريق بانک مرکزي اعلام کردند، يک شماره حساب خاص يک طرفه است؛ يعني زماني که تحريم‌ها وضع شد، فقط مي‌توانستيم به تعداد محدودي کشور نفت بفروشيم و پول‌هاي فروش نفت در شماره حساب خاصي که در آن کشور افتتاح شده بود واريز مي‌شد اما قابليت برداشت نداشت بلکه ما فقط مي‌توانستيم از آن کشور کالا خريداري کنيم و در عوض از حسابي که پول فروش نفت به آن واريز شده است، مبلغ کالاي خريداري شده، کسر مي‌شود.
وکيل مدافع بابک زنجاني گفت: حساب‌هايي که آقاي نوبخت مطرح کردند، اساساً قابليت اين را ندارند که شخص حقيقي يا حقوقي بتواند پولي به آن واريز کند. موکلم هم در دفاعيات خود عنوان کرده که اگر دوستان يک ريال يا دلار به اين حساب‌ها واريز کنند، تمام اتهاماتش را مي‌پذيرد.

پولي براي تسويه حساب واريز نکرديم
کوهپايه‌زاده همچنين در پاسخ به اين سئوال که مسئولان و وکلاي وزارت و شرکت نفت مي‌گويند بر خلاف اعلام وکيل بابک زنجاني مبني بر تسويه بدهي نقدي زنجاني به شرکت نفت، پولي واريز نشده است، گفت: اگر دوستان قدري به صحبت‌هاي من دقت مي‌کردند، اين ابهام برايشان مطرح نمي‌شد. هر چند در صحبت‌هايم، عدد و رقم وجود دارد اما پولي واريز نکرديم بلکه به نسبت دو هزار و 600 ميليارد از اموال موکل، تهاتر صورت گرفته است.
وي ادامه داد: برخي مسئولان وزارت نفت مي‌گويند املاک و اموال به دردمان نمي‌خوريد در صورتي که اين حرف‌ها، غير حقوقي است زيرا مرجع ذيصلاح مصوب کرده اموال موکل ارزيابي و از مبلغ بدهي کسر شود.
وکيل بابک زنجاني درباره آخرين وضعيت صدور ضمانت‌نامه بانکي و اينکه مسئولان وزارت نفت مي‌گويند چون بابک زنجاني به وعده خود در خصوص ضمانت‌نامه عمل نکرده، موضوع تسويه بدهي نقدي را مطرح کرده است گفت: مسائل مربوط به امور خارجي موکل در صلاحيت من نيست اما تا جايي که اطلاع دارم مسئول امور حقوقي خارج از کشور موکل، در خصوص با دادگاه در ارتباط است و مصلحت نيست اقدامات صورت گرفته، رسانه‌اي شود. مرجعي که ذي‌صلاح و محرم است، در جريان امور قرار دارد.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
اظهارات حسن روحانی در هیات دولت