سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اخراج 12 كارمند وزارت مسكن عربستان متقاضی استخدام دولتی


به گزارش ایرنا ٬ الوئام افزود: این 12 جوان عربستانی كه در یكی از شركت های وابسته به وزارت مسكن عربستان مشغول كار بودند ٬ هنگام بازدید یكی از مسئولان وزارت مسكن ٬ درخواست استخدام دولتی خود را به وی ارائه كردند؛ اما شركتی كه در آن كار می كردند٬ آنها را به دلیل این اقدام اخراج كرد.
یكی از اخراج شدگان كه 'عامر محمد إبراهیم' نام دارد در این باره گفت: به محض اینكه بازدید مسئول وزارت مسكن تمام شد٬ از شركت با ما تماس گرفتند وگفتند كه شما اخراج هستید.
وی افزود: وقتی روز بعد در محل كار خود حاضر شدیم ٬معلوم شد همه كسانی كه درخواست استخدام خود را به مسئول وزارت مسكن داده بودند ٬ اخراج شده اند.
برخی دیگر از اخراج شدگان گفتند كه مدیران شركت از آنها خواستند استعفانامه ای كه شركت از قبل آماده كرده بود ٬ امضا كنند .
بسیاری از مردم عربستان از بی عدالتی در این كشور بسیار شكایت دارند و می گویند بیشتر ثروت كشور در دست عده ای خاص از خانواده حاكم است و بقیه مردم با اینكه كشورشان از نظر منابع نفتی بسیار غنی است ٬ با مشكلات زیادی و از جمله بیكاری مواجه اند .
شاهزاده های سعودی از زمان تولد ٬ ماهانه عدد بالایی از مواجب را دریافت می‌كنند و هرچه به درگاه پادشاه نزدیكتر باشند یا خویشاوند تر باشند این عدد قابل توجه تر است.
سرمایه های كلان نفتی عربستان تنها در اختیار چندین شاهزاده است كه فرزندان ملك عبدالله و نوادگان ملك عبدالعزیز هستند، عدد دقیقی در دست نیستاما معارضان عربستانی می‌گویند برای مثال نزدیك به یك هشتم درآمد نفتی تنها در اختیار حلقه محدودی از شاهزاده های و پسران ملك عبدالله است و با در نظر گرفتن این نكته كه عربستان روزانه 10 میلیون بشكه تولید نفت دارد با احتساب قیمت های نفت در بازار جهانی اعدادی نجومی بدست می‌آید.
گفته می‌شود به هر یك از شاهزادگان سعودی در هنگام تولد یك زمین چهل‌هزار متری هدیه داده می‌شود. شاهزادگان و نوه‌های سعودی هر یك به نسبت نزدیكی به عبدالعزیز حقوق ماهیانه دریافت می‌كنند بدین ترتیب كه فرزندان عبدالعزیز كه 36 پسر هستند هر یك 270 هزار دلار ماهانه دریافت می كنند. نوه های وی 27 هزار دلار، فرزندان آنها هر یك 13 هزار دلار و فرزندان این نوادگان نیز هشت هزار دلار دریافت ماهانه دارند.
بنابر گزارش‌های رسمی تعداد اعضای خانواده آل سعود به مرز 7 تا 8 هزار نفر می‌رسند و همین اقلیت كه تمام ثروت را در اختیار دارد بر 25 میلیون نفر شهروند عربستانی حكومت می‌كنند.
بر اساس آمار رسمی نرخ بیكاری در این كشور حدود 8/11 درصد این در حالی است كه طبق برآوردهای مركز آمار عربستان حدود 10میلیون تبعه خارج در این كشور شاغل هستند.
خاورم*1049**2041**

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
برای استخدام شدن در ارگان های دولتی لازمتون میشه،