علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



رابطه افسردگی و ورزش در بازماندگان سکته قلبی


  رابطه افسردگی و ورزش در بازماندگان سکته قلبیعلمنا/ پژوهش محققان دانشگاه علم و صنعت نروژ نشان می‌دهد بازماندگان سکته قلبی در معرض خطر سه برابری ابتلا به افسردگی قرار دارند، اما این خطر برای افرادی با پیشینه ورزش منظم کاهش می‌یابد.

 طی این پژوهش محققان 189 شخص میانسال نروژی را که سابقه حمله قلبی داشتند، مورد بررسی قرار دادند. به طور میانگین 11 درصد آنها از افسردگی رنج می‌بردند، اما تفاوت بسیاری در میزان این درصد بین افرادی که سابقه ورزش کردن داشتند و افراد بدون سابقه ورزش وجود داشت.

افسردگی در 17 درصد از افراد بدون سابقه ورزش و 12 درصد در افرادی که پیش از سکته میزان قابل قبولی ورزش می‌کردند اما ناگهان آن را متوقف کرده بودند، وجود دارد.

تنها 9 درصد از افرادی که غیرفعال بودند اما درست پیش از وقوع سکته ورزش را شروع کرده بودند افسردگی را تجربه کردند و این درصد در افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کردند تنها 7.5 درصد گزارش شد. در واقع افراد ورزشکار در معرض خطر بسیار پایینی برای ابتلا به افسردگی پس از حمله قلبی قرار دارند.

به گفته محققان؛ این پژوهش موید هیچ رابطه علت و معلولی نیست بلکه تنها وجود یک رابطه را نشان می‌دهد.

این پژوهش در مجله The American Journal of Medicineمنتشر شده است.

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
سکته قلبی در ورزش