سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بهره‌برداری از فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی تا پایان سال


معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی با ساخت پنج پست اسکله از سال 1387 با هزینه 340 میلیون دلار آغاز شده است و اکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال‌جاری فاز نخست آن تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، سیدحسن ابراهیمی در دیدار هیات سرمایه گذار کشور چین از زیرساختهای بندری، اسکله‌ها و طرح توسعه بندر شهید بهشتی اظهار کرد: هم اینکه پنج پست اسکله در شهید کلانتری و پنج پست اسکله در بندر شهید بهشتی، ظرفیت تخلیه و بارگیری 2 میلیون و 500 هزار تن کالا را دارند.

وی افزود: با تکمیل فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر در مجموع به 8.5 میلیون تن خواهد رسید.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بندر چابهار پیشانی توسعه ایران است و موقعیت راهبردی آن سبب شده است تا کانون توجه کشورهای منطقه باشد، خاطرنشان کرد: معتقدیم اکثر کشورهای دنیا به اهمیت بندر چابهار پی برده‌اند و این بندر در آینده نزدیک به ظرفیت واقعی خود که 8.5 میلیون تن در فاز اول هست خواهد رسید به همین دلیل خواستار سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران در فاز دوم هستیم.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد، شرکت چینی بتواند در بندر چابهار در زمینه توسعه بنادر مشارکت کند.

وی عنوان کرد: قسمت اعظم کار مانند ساخت دایک و لایروبی انجام می‌شود و فقط بحث استحصال و خرید تجهیزات در فاز دوم مطرح است که باید برای سرمایه گذاران انجام شود. مهمترین نکته در فاز دوم طرح توسعه بندر شهید بهشتی که باید مورد توجه قرار بگیرد، خطوط کشتیرانی و بازاریابی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
انیمیشن طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار-simankhabar.ir