سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نماینده سابق دوما: ترکیه برای نجات تروریست های مورد حمایت خود در سوریه به تکاپو افتاده است


به گزارش ایرنا، باغداساروف که سالها عضو کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه بوده است، روز دوشنبه در یک برنامه سیاسی در شبکه تلویزیونی روسیه گفت: وضعیت سوریه با عملیات گسترده هوافضای روسیه در این کشور در پنج ماه اخیر تغییر اساسی کرده است.
وی افزود: پیش از آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه، حکومت این کشور بر اثر فشار گروه های تروریستی تحت حمایت غرب و ترکیه و عربستان سعودی نزدیک به سقوط قرار گرفته بود، اما در شرایط کنونی وضعیت به نفع دولت و مردم سوریه تغییر کرده است.
رییس مرکز مطالعات خاورمیانه و آسیای مرکزی در روسیه گفت: وضعیت در سوریه به گونه ای است که در شمال این کشور ارتش سوریه و کردها به پیشروی علیه گروه های تروریستی ادامه می دهند و مناطق وسیعی را از تحت کنترل این گروه ها خارج و آزاد کرده اند.
وی ادامه داد: این وضعیت ترکیه را که از تروریست ها حمایت و پشتیبانی می کند به شدت ناراحت کرده است.
او افزود: آنکارا برای نجات تروریست های مورد حمایت خود به ویژه گروه جبهه النصره که کنترل شهر اعزاز را برعهده دارد به تکاپو افتاده و به همین دلیل بر ایجاد محدود و کمربند امنیتی 10 کیلومتری در مناطق مرزی سوریه با این کشور اصرار می کند تا از این طریق از نابودی کامل گروه های تروریستی ضدسوری که از خاک ترکیه تغذیه می شوند جلوگیری کرده و مانع تحقق این سناریو شود.
وی با بیان این که جبهه النصره از پشتیبانی تدارکاتی و حمایت توپخانه ای ترکیه برخوردار است، اظهار داشت: به این ترتیب یک کشور عضو ناتو سازمان ملل به حمایت آشکار از تروریست ها می پردازد.
کارشناس روس افزود: اما این مسایل برای اردوغان مهم نیست و وی برای نجات تروریست ها حاضر به همه گونه تلاش است و حتی آمریکا را تحریک می کند و معلوم نیست ماجراجویی وی به کجا خواهد انجامید.
باغداساروف در مورد امکان تهاجم نیروهای ترکیه به سوریه گفت: تجاوز ترکیه به سوریه آغاز شده است و حتما لازم نیست که تانک های ترکیه وارد این کشور شوند و در شرایط کنونی شمار قابل توجهی از نیروهای ویژه ترکیه در خاک سوریه مستقر شده اند.
نماینده سابق دومای روسیه گفت: در زمان حاضر ترکیه در حال فراهم آوردن مقدمات است در صورت لزوم نیروهای خود را وارد سوریه کند و در این رابطه شاهد بودیم که بلافاصله پس از انفجار اخیر در مسیر خودروهای نظامی ترکیه این کشور کردهای سوریه را متهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: با وجود هشدارهای آمریکا و روسیه در مورد حمله ترکیه به سوریه با توجه به شکست سنگین سیاست های منطقه ای آنکارا، احتمال زیاد وجود دارد این کشور به تحرکات نظامی علیه سوریه دست بزند که در آن صورت وضعیت بسیار دشواری در منطقه به وجود می آید و هرگونه برخورد احتمالی منجر به مناقشه مسلحانه تمام عیار در سوریه بسیار خطرناک است.
اروپام*391**1144

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سندی بر حمایت ترکیه از تروریست های داعش