فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



به شرایط پساتحریم امیدواریم/ کاهش تقاضا در بازار کاغذ


سیدجلال جلیلی از واردکنندگان و فروشندگان کاغذ تحریر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره افزایش تعرفه واردات کاغذ و اثرات مثبت و منفی آن اظهارداشت: با توجه به گوناگونی انواع کاغذ ، تغییر تعرفه یک پرسش کلی بوده و نمی توان به آن به صورت سیاه و سفید نگاه کرد، فلذا لازم می‌دانم یک مقدار موشکافانه تر با پرسش برخورد کنم و کالای کاغذ را به دو گروه ذیل تقسیم کنیم.

وی تاکید کرد: اول: کاغذ هایی که به صورت ماده اولیه استفاده دارد مانند کاغذ تحریر ،کپی، چاپ، کاغذ هایی که در صنعت بسته بندی مصرف می شوند و دوم: کاغذ هایی که در داخل امکان تولید آن را نداریم، کاغذ هایی که حکم کالای نهایی را دارند، مانند کاغذ (آ 4 )، کاغذهای چاپ شده کاتالوگ ها و غیره .

مدیر بازرگانی و روابط عمومی شرکت ایراپر به عنوان وارد کننده و تامین کننده انواع کاغذ و مقوا نظر خود را اینگونه بیان کرد: افزایش تعرفه در گروه کاغذهایی که نقش ماده اولیه را دارند بسیار آسیب‌زا است و با  کوچکترین افزایشی مصرف کننده نهایی متحمل افزایش تصاعدی قیمت شده و از آنجا که بازار هدف گروه اول فرهنگ کشور است صدمات جبران ناپذیری را متحمل می‌شویم، بنده نه تنها مخالف افزایش آن بوده بلکه پیشنهاد به حذف آن دارم که سبب رونق در  تولیدات فرهنگی و رونق در کارخانجاتی که ماده اولیه آن کاغذ و مقوا است، دارد .

جلیلی درباره گروه دوم که کاغذهای مصرفی و نهایی مانند ( آ4) هستند، افزود: افزایش تعرفه سودمند و معقول بوده زیرا که در داخل توانایی تبدیل رول کاغذ به ( کاغذ آ4) را داریم و افزایش تعرفه سبب رونق کارخانجات شده و به طبع شاهد افزایش اشتغال و کارافرینی و جلوگیری از خروج بیهوده ارز خواهیم بود .

مدیر بازرگانی و روابط عمومی شرکت ایراپر پیشنهاد داد: تولید کنندگان داخلی برای رقابت با محصولات وارداتی بهتر است با مسئولین ذیربط رایزنی کرده تا از تسهیلات تشویقی مانند تخفیفات مالیاتی و غیره به عنوان یک مزیت رقابتی بهره‌مند شوند.

وی پیش بینی خود از شرایط بازار در پساتحریم را اینطور عنوان کرد: قاعدتا در پساتحریم با برداشتن تحریم ها و عادی شدن روابط بانکی و تسهیل شدن امر واردات شاهد ثبات در بازار کاغذ خواهیم بود.

جلیلی درباره حال و هوای بازار کاغذ گفت: با توجه به رکودی که در کل اقتصاد شاهد هستیم بازار کاغذ نیز از این امر مستثنی نبوده و با کاهش تقاضا رو به رو است، ولی به شرایط پساتحریم امیدواریم.

جلیلی در پایان افزود: اقتصاد جهان رو به جهانی شدن پیش می‌رود و ما نیز در آینده ناگزیر به پیوستن به سازمان تجارت جهانی هستیم، در آن زمان هیچگونه تعرفه ای وجود نخواهد داشت پس شایسته است تا آن زمان از این امتیاز تعرفه ای جهت رقابت با محصولات وارداتی ،خود کفایی در  بازار داخل و برنامه ریزی برای فتح بازار کشورهای همسایه بهره ببریم. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مناطق آزاد در شرایط پساتحریم