فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مجمع شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان برگزار می شود


معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان روز دوشنبه به ایرنا گفت: این رخداد، یازدهم مهر سال 95 همزمان با نخستین سالگرد ثبت اصفهان بعنوان شهر جهانی صنایع دستی با هدف بررسی مسائل مختلف این حوزه در گستره جهانی برگزارمی شود.
محمد حسین دهقانی اضافه کرد: حدود 200 مهمان داخلی و خارجی به مدت 5 روز در این مجمع شرکت می کنند.
جاکارتا اندونزی و اصفهان برای میزبانی این رویداد اعلام آمادگی کرده بودند که در نهایت اصفهان برای انتخاب شد.
معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: اکنون تنها دو شهر موفق به کسب عنوان شهر جهانی صنایع دستی شده اند و 9 شهر هم در سطح دنیا لقب شهر جهانی را در تک رشته های صنایع دستی در اختیار دارند.
وی با اشاره به وجود 366 رشته صنایع دستی در کل کشور گفت: اصفهان با دارا بودن 196رشته صنایع دستی یک اهرم و پایگاه بسیار توانمند در این حوزه است.
مراسم اعطای « اعتبارنامه شهر جهانی صنایع دستی » به اصفهان، 11 مهرماه با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و غدا هیجاوی رئیس شورای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه در برگزار شد .
شورای جهانی صنایع دستی 50 سال قبل و در سال 1964 شکل گرفت ، بیش از 50 سال از تشکیل این شورا می گذرد و پس از این مدت با تلاش دولت تدبیر و امید در حوزه دیپلماسی فرهنگی دو شهر مهم ایران یعنی اصفهان و تبریز را به ترتیب به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و« شهر جهانی بافت فرش» به ثبت جهانی رسید.
ت / 6020/ 6022

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
معرفی صنایع دستی اصفهان