سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقام حزب الله: «عروبیت»، بدون آرمان فلسطین معنی ندارد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید عمار الموسوی» مسئول روابط بین‌الملل حزب الله لبنان با اشاره به مواضع برخی مقامات کشورهای عربی مبنی بر لزوم بازگشت لبنان به آغوش قومیت عربی، گفت: «عروبیت» و قومیت عربی، بدون آرمان فلسطین بی معنی است.

به گزارش وبگاه خبری «العهد»، الموسوی در مراسم ختم یکی از شهدای مقاومت اسلامی در حسینیه شهرک «سحمیر» در منطقه «البقاع» لبنان گفت: چنانچه برخی‌ها به خاطر اینکه طرح‌های تکفیری‌ را در سوریه ناکام گذاشتیم، به ما حمله می‌کند؛ ایمن موضوع مشکل اوست. همه فحش‌ها و اتهاماتی که به ما وارد می‌شوند، علتی جز مشارکت ما در تضعیف این طرح‌های جهنمی ندارند.

وی با بیان اینکه تحولات امنیتی منطقه به اختلاف‌ بین شیعه و سنی هیچ ارتباطی ندارند و تداوم طرح‌های صهیونیستی و آمریکایی با ابزارهای عربی به شمار می‌روند، سؤالی درباره نقش و جایگاه مدعیان طرح نهضت عربی «جمال عبدالناصر» رئیس جمهور پان عرب اسبق مصر، مطرح کرد.

این مقام حزب الله در ادامه خطاب به مدعیان عروبیت و طرح‌های پان عربیسم ناصری گفت: شما با همه توان در راستای سرنگونی این طرح گام برداشتید. در این زمینه اموال هنگفتی را هزینه کرده و با دشمنان این امت همکاری کردید. حال اکنون درباره عروبیت سخن می‌گویید؟ از کدام طرح‌های عربی و عروبیتی سخن می‌گویید؟ جایگاه آرمان فلسطین در این طرح‌ها چیست؟.

وی افزود: چنانچه آرمان فلسطین در این طرح‌ها جایگاهی نداشته باشد، ما هیچ معنی و هویتی برای این عروبیت قائل نیستیم. طرح‌های عربی و عروبیتی بدون آرمان فلسطین هیچ معنی و مفهومی ندارند و سایر عروبیت‌ها، چیزی جز عروبیت «ابا الجهل» نیستند.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/2EFFP4


ویدیو مرتبط :
معنی حزب الله