جهان نما/ جذابیت های «بلغارستان» کشور نه چندان اروپایی


جهان نما/ جذابیت های «بلغارستان» کشور نه چندان اروپایی

برترین ها/ بلغارستان که روزگاری قلمرو ترک‌های عثمانی بود و بعد از آن هم به دست یونانی‌ها و رومی‌ها افتاد، کشوری در جنوب شرقی اروپاست. پایتخت بلغارستان شهر صوفیه است اما نام این کشور با یکی از قدیمی‌ترین شهرهایش «وارنا» گره خورده.
شهری بندری بر کرانه دریای سیاه و در نزدیکی‌های دریاچه وارنا که در قسمت شرقی بلغارستان قرار گرفته است و شهری زیبا که علاوه بر امتیازهای طبیعی، تاریخی و شهرت بین‌المللی به خاطر قرار گرفتن در اروپای شرقی از نظر میزان هزینه‌ها هم کاملا هوای جیب شما را دارد! حالا این شمایید که باید برای انتخاب سفر به شهرهای اساطیری بلغارستان یا سفر به سواحل وارنا با خودتان کنار بیایید! یا اینکه زمان سفرتان را طولانی‌تر کنید تا فرصتی برای دیدار تمام این جذابیت‌هارا داشته باشید.

اینجا فهرستی از دیدنی‌های بلغارستان است:

باغ دریایی


باغ دریایی وارنا قدیمی‌ترین پارک بلغارستان است؛ پارکی ساحلی که علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، موزه دلفین‌ها و باغ وحش اگزاتیک را هم در خودش جای داده است. بلغاری‌ها به این پارک که تا میانه قرن نوزدهم تکه زمینی برهنه و خارج از شهر بود و به دستور شهردار عثمانی در سال 1862 به باغی کوچک بدل شد، مورس کاتوگرادینا می‌گویند.

بالچیک

بالچیک شهرتش را علاوه بر طبیعت بکرش مدیون عمارت ملکه ماریاست که تلفیقی است از معماری شرقی و اروپایی. در سفر به بالچیک نباید فرصت دیدن دماغه کالیاکرا را از دست بدهید.

تور کشتی دزدان دریایی

یکی از متفاوت‌ترین فرصت‌های گردشگری وارنا سفر به دنیای دزدان دریایی با توری به همین نام است. این تور به شما اجازه می‌دهد تا با پوشیدن لباس‌های دزدان دریایی و سوار شدن بر کشتی آنها، بزنید به دل دریای سیاه و خودتان را در قلب جنگ‌های دزدان دریایی تصور کنید!

جنگل سنگ

یکی از جاذبه‌های وارنا جنگل سنگی این شهر است. این جنگل که در هجده کیلومتری غرب شهر قرار گرفته پر است از ستون های سنگی 5 و حتی 6 متری که نصبشان می‌رسد به روزگار ماقبل تاریخ!

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
سمینار وینگ چون WT در کشور بلغارستان