تبریزی از فیلم جاسوسی‌اش دفاع کرد / پای داعش هم به نشست‌های خبری جشنواره باز شد


تبریزی از فیلم جاسوسی‌اش دفاع کرد / پای داعش هم به نشست‌های خبری جشنواره باز شدخبرآنلاین/ کمال تبریزی اعتقاد دارد فیلمی ساخته که شبیه به هیچ‌یک از آثار کارنامه‌ کاری‌اش نیست. او این موضوع را با نقل‌قول از دوستی یادآور می‌شود که پس از دیدن این فیلم آن را نگاهی نو از کمال تبریزی می‌داند. کارگردان «امکان مینا» می‌گوید با ساخت این فیلم قصد اشاره به موقعیتی را داشته که دنیا هم‌اکنون درگیر آن است. او در این باره گفت : «این روزها جریانات سیاسی خاصی با روش حرکت و رفتار خود، مردم و خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند. به عنوان مثال جریانی مثل داعش که همه آن را مترادف با کشتار و نابودی خانواده ها می دانند از این جمله است.»

این کارگردان اتفاقات دهه 60 در ایران را چیزی همانند داعش می‌داند که مردم ما با آن مواجه بودند و امروز اتفاقاتی مشابه با آن دوران ایران در کشورهای همسایه و یا حتی کشورهای اروپایی در حال رخ دادن است.

تبریزی آرامش امروز ما را نتیجه تجربیاتی می‌داند که طی این سی سال آموختیم و عقیده دارد که لازم است این مضمون در سینما مطرح شود.

این کارگردان در ادامه افزود : «احساس می کنم امسال در جشنواره با فیلم های متفاوتی با ساختارها و نگاه‌های متنوع مواجه‌ایم که دستاورد خوبی برای سینمای ایران است. این که در باغ سینمای ایران گل‌های مختلفی روییده و هر یک شکل و شمایل خود را دارند. این اتفاق خوب نشانگر رشد و بالندگی این سینما است. از سوی دیگر حس می کنم استقبال مردم هم در این دوره بیشتر شده و باید تلاش کنیم این تنوع و استقبال را حفظ کرده و از این‌که بخواهیم بگوئیم یک شیوه خاص بهترین رویکرد ممکن است، اجتناب کنیم.»

نیاز به ژانرهای مختلف در سینما دیگر سخن کمال تبریزی است. او به دوستان منتقد و رسانه‌ای توصیه می‌کند که این موضوع را درک کرده و حتی به آن دامن بزنند. او در این باره گفت: «نمی‌توان گفت همیشه نیاز به یک مدل فیلم است سینما نیاز به تجربه‌های مختلف دارد و تا زمانی که این شرایط وجود داشته باشد می توان به آینده این صنعت امید داشت.»

منوچهر محمدی، تهیه کننده «امکان مینا» با اشاره به این که دهه 60 پر از اتفاقات و حوادثی است که شاید باور برخی موضوعات و اتفاقات آن دوران برای نسل جوان خیلی عجیب باشد.

او به وضعیت فعالیت گروهک‌های سیاسی دهه 60 اشاره کرد و درباره دلیل ساخت این فیلم گفت: « جریان فرقه‌گرایی مربوط به هیچ دوره خاصی نمی‌شود. چه کسی فکر می‌کرد در این دهه جریانی مانند داعش ایجاد شود؟ واقعا شاید اگر در آن دهه در برابر این جریانات مقاومت نمی‌شد، ما اکنون با چنین پدیده‌ای در سطح گسترده مواجه بودیم.»

نویسنده فیلمنامه «امکان مینا» می‌گوید که طرح این فیلم از سوی منوچهر محمدی و کمال تبریزی ارائه شده است. او منوچهر محمدی را تهیه کننده‌ای می‌داند که همواره طرح و ایده دارد و کارنامه کاری‌اش سرشار از ایده‌های متعدد است.

فرهاد توحیدی از آنجا که فرد تنوع‌طلبی است به محض خواندن طرح فیلم جذب آن می‌شود. او در این باره می‌گوید: « آنچه مرا جذب کرد این بود که جوانی ما هم در همان دوره 60 گذشته و زندگی ما هم با ملاحظات قبل از انقلاب، انقلاب، جنگ و این‌دست مسائل گذشته است.»

حال نوبت میلاد کی‌مرام می‌رسد که درباره فیلم صحبت کند، اما از قرار او یک سورپرایز برای اصحاب رسانه دارد. کی‌مرام در حرکتی که تبریزی هم از آن بی‌خبر است، از جای خود بلند می‌شود و از پشت صحنه دسته‌گلی می‌آورد و به خبرنگاران و عکاسان شاخه‌گلی هدیه می‌کند.

بعد از اهدای گل، این بازیگر از جذابیت کار با کمال تبریزی و فیلم و نقشش در آن حرف زد، او گفت که برای جذب مخاطب دست به هر کاری نمی‌زند.


منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
نشست خبری سومین جشنواره فیلم عمار