سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازگشایی مدارس و متروی بروکسل با وجود تداوم تهدید‌های تروریستی


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس شهر بروکسل، پایتخت بلژیک امروز (چهارشنبه) بعد از 4 روز تهدید و قرار گرفتن در تدابیر امنیتی سرانجام به حالت عادی بازگشت. این در حالی است که دو مظنون ماجرای حملات کشنده پاریس هنوز در بلژیک متواری هستند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، مدارس و متروی بروکسل امروز در حالی بازگشایی شدند که مشاجراتی در این زمینه و چرایی اتخاذ چنین تصمیم ناگهانی وجود داشت.

 بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی و پلیس در چند روز گذشته  در خیابان‌های پایتخت بلژیک با گشت‌زنی در حالت آماده باش به‌سر بردند.

از سویی دیگر حدود 300 پلیس دیگر نیز  از دیگر شهرهای بلژیک به بروکسل اعزام شدند تا از مدارس محافظت کرده و  به دیگر نیروهای در حال محافظت از مترو یاری رسانند.

این گزارش می‌افزاید، بازگشایی مدارس و متروی بروکسل البته مشاجراتی را نیز در برداشت  و مردم  در تلاش برای مقابله با این تصمیم  مقامات  بودند  که گفته بودند تعطیلی مراکز آموزشی اقدامی برای خنثی سازی حمله تروریستی به بلژیک شبیه آن‌چه که در پاریس رخ داد، ضروری است.

 سامانه متروی بلژیک از روش شنبه هفته جاری بستاهش د و بتدریج خدمات خود را به حالت عادی درآورد  اما بسیاری از ایستگاه‌های آن کماکان برای استقرار بهتر نیروهای امنیتی به طور موقت تعطیل بودند.

بلژیک روز گذشته همچنین حکم بازداشت بین‌المللی «محمد ابرینی»  از مظنونین حملات پاریس را  صادر کرد . دیگر فرد مظنون حادثه پاریس که در بلژیک  متواری است «صالح عبدالسلام» می‌باشد. عبدالسلام یکی از 8 مظنون حملات پاریس است که گفته می‌شود زنده مانده و گریخته است.

بنابر تحقیقات انجام‌شده، عبدالسلام یک روز پس از حملات مرگبار پاریس که جان 130 نفر را گرفت، به بلژیک گریخت و حضور او در این کشور خود یکی از مهم‌ترین دلایل اعلام وضعیت اضطراری‌ بود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/416HN2


ویدیو مرتبط :
مترو، اماکن عمومی و مدارس در بروکسل تعطیل شد