برگ‌های برنده نکسوس 5X ال جی


حتی اگر پای گوشی‌های رده بالا در میان باشد به سختی می‌توان در میان آن‌ها گوشی‌ای پیدا کرد که اسکنری به سرعت اسکنر نکسوس 5 ایکس داشته باشد.

یکی دیگر از اسمارت‌فون‌های نکسوسِ نسل هفتم گوگل موسوم به نکسوس 5 ایکس ( همزمان با نکسوس 6پی) در اکتبر 2015 به بازار شد. گوشی‌ای که جانشین نکسوس‌فایو 2013شد.

برگ‌های برنده نکسوس 5X ال جی

5 ایکس نیز ساخته‌ی شرکت ال‌جی است اما به خوبی نکسوس‌فایو نیست: نکسوس5 بی‌شک یک گوشی رده‌ بالا بود درحالیکه نکسوس فایوایکس 2015 و 2016 بعنوان گوشی‌ میان‌رده شناخته می‌شود. علاوه بر این نکسوس5 ایکس در زمان عرضه به ارزانی نکسوس5 نبود. با تمام این احوال نظر ما این است که در حال حاضر نکسوس 5 ایکس یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی هوشمند موجود در آمریکا است.

سوء تفاهم نشود، نکسوس 5 ایکس بی‌شک با کاستی‌هایی مواجه است که البته این خاصیت تمام میان‌رده‌ها است! بعنوان مثال مواد بکار رفته در گوشی از کیفیت بالایی برخوردار نیست ، از کارت‌حافظه میکرو‌اس‌دی پشتیبانی نمی‌کند و طول عمر باتری متوسطی دارد. علاوه بر این برخی کاربران گزارش کرده‌اند که عملکرد دستگاه گاهی بسیار ضعیف است که البته همه این مساله را تایید نکرده‌اند. از نظر ما نکسوس 5 ایکس در جایگاه یک گوشی میان‌رده عملکردی مناسب دارد: پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون 808 و رم 2گیک آن کارهای بسیاری را پوشش می‌دهند با این حال مسلما گوشی‌هایی با سخت‌افزارهای پیشرفته‌تر عملکردی سریع‌تر دارند.

در زیر دلایلی که باعث می‌شود نکسوس 5 ایکس گزینه‌ای مناسب برای خرید باشد را مطرح می‌کنیم پس با ما همراه باشید:

یک – آخرین نسخه اندروید با تضمین آپدیت تا حداقل دو سال

نکسوس 5 ایکس با سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید 6 مارشمالو به بازار عرضه شد(که حالا به اندروید 6.0.1 ارتقا پیدا کرده است) و این یعنی شما خالص‌ترین تجربه‌ی گوگل را در اختیار دارید. نکسوس 5 ایکس هم مثل سایر دستگاه‌های نکسوس از نخستین‌های دریافت کننده بروزرسانی‌های آتی است که تا سال 2017 تمام بروزرسانی‌های موجود و تا 2018 تمام پچ‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد(و این بخشی از سیاست گوگل است که بر پایه‌ی بروزرسانی نرمافزارهاست). از بین مالکین دیگر گوشی‌های هوشمند کمتر کسانی هستند که بتوانند مدعی شوند تا سال 2017-2018 بروزرسانی دریافت خواهند کرد.

دو – اسکنر اثر انگشت سریع و دقیق

حتی اگر پای گوشی‌های رده بالا در میان باشد به سختی می‌توان در میان آن‌ها گوشی‌ای پیدا کرد که اسکنری به سرعت اسکنر نکسوس 5 ایکس داشته باشد. اسکنر این گوشی Nexus Imprint نام دارد و در پشت دستگاه زیر دوربین تعبیه شده است و به لحاظ کیفیت با سنسور نکسوس6پی برابری می‌کند که نه تنها پرسرعت بلکه بسیار دقیق است و می‌توان همیشه و(هنگام قفل‌گشایی گوشی یا اجازه پرداخت) بدون معطلی از آن بهره برد.

سه – دوربین پشتی باکیفیت

نکسوس 5 ایکس و 6پی علاوه بر اسکنر اثرانگشت سنسورِ دوربین پشت مشابه دارند: سنسور سونی IMX377 با قدرت 12.3مگاپیکسل، فوکوس خودکار و ضبط ویدیوی 4K. پیش از این گوشی‌های نکسوس در عکاسی چنگی به دل نمی‌زدند اما این دوربین 12.3مگاپیکسلی یکی از بهترین دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند اخیر به شمار می‌آید. شایان ذکر است که دوربین گوشی 6پی ویژگی‌های مضاف بر دوربین 5 ایکس دارد که از آن دست می‌توان ثبت ویدیوهایی با حرکت آهسته در سرعت 240فریم در ثانیه و حالت عکس SmartBurst را نام برد.

برگ‌های برنده نکسوس 5X ال جی

چهار – شارژ سریع باتری

نکسوس 5 ایکس طول عمر باتری طولانی ندارد اما به اندازه‌ی یک روز برای شما کار می‌کند. نکته‌ی خوب قضیه این است که با کمک پورت یو‌اس‌بی نوعC باتری تعویض ناپذیر 2700میلی‌آمپرساعت آن ظرف مدت زمان یک تا یک‌ونیم ساعت از 0 تا 100درصد شارژ می‌شود و تقریبا ظرف تنها 20 دقیقه شارژ گوشی به 25درصد می‌رسد. این یکی از سریع‌ترین روندهای شارژ در میان گوشی‌های میان‌رده است.

پنج – نمایشگر باکیفیت

نکسوس5 ایکس نمایشگر 5.2 اینچ، وضوح تصویر 1080در1920 و تراکم پیکسلی423 دارد. نمایشگرهای کواد اچ‌دی(با رزولوشن1440 در2560 ) باکیفیت‌تر هستند که البته این مساله از اهمیت چندانی برخوردار نیست و تشخیص این تفاوت در واقعیت کار ساده‌ای نیست. نمایشگر نکسوس5 ایکس رنگ‌های دقیق و مراحل روشنایی حداکثر-حداقل مناسبی دارد و بسیار باکیفیت است که در کمتر گوشی میان‌رده‌ای شاهد هستیم.

شش – قیمت

و اما پول این گوشی! هیچ دستگاهی مادامی که قیمتی مناسب نداشته باشد کامل نیست. نکسوس 5 ایکس 16گیگ با قیمت 379دلار و نسخه 32گیگ آن با قیمت 429دلار به بازار عرضه شدند، یعنی چیزی بیش‌تر از آنچه اکثر ما انتظارش را داشتیم اما گوگل از ماه ژانویه این دو نسخه را به ترتیب با قیمت‌های 229 و 349دلار به فروش می‌رساند که یقینا برای هوادارانِ آن و کسانی که دوست ندارند هزینه‌ی گزافی را صرف خرید گوشی کنند قابل توجه است. گفتنی است نسخه 16 گیگابایتی این گوشی در بازار کشورمان با گارانتی رسمی حدود یک میلیون و صدهزار تومان به فروش می‌رسد.

منبع: فارنت


ویدیو مرتبط :
نکسوس 5X ال جی