گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



بازارگرمی چین و جای خالی ایران در شبکه های اجتماعی


سایت‌ های توییتر و فیس بوک و اینستاگرام درچین ممنوع است اما سایت‌ های گردشگری چین در این شبکه‌ های اجتماعی بازاریابی گرمی یافته اند.

سایت‌ های توییتر و فیس بوک و اینستاگرام درچین ممنوع است اما سایت‌ های گردشگری چین در این شبکه‌ های اجتماعی بازاریابی گرمی  یافته اند. بازار گردشگری ایران با وجود تلاش‌ های مردمی  در هیاهوی تبلیغات کشور های منطقه، همچنان گمنام است.

 به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی با وجود ممنوعیت سایت‌ های توییتر و فیس بوک و اینستاگرام درچین، سایت‌ های گردشگری چین در این شبکه‌ های اجتماعی بازاریابی گرمی  یافته اند این در حالی است که با وجود آزادی بسیاری از این شبکه ها گردشگری ایران در تبلیغات رسمی در این شبکه های اجتماعی به ویژه درنبرد با با تصویر منفی رسانه های خارجی و نیز هیاهوی تبلیغاتی کشورهای منطقه، همچنان گمنام مانده است.

به گزارش تایمز آسیا سه شبکه اجتماعی فیس بوک و توییتر و نیز اینستاگرام سه شبکه فیلتر شده در کشور چین هستند که سایت‌ های غیر مجاز دراین کشور محسوب می ‌شوند با این حال این ممنوعیت سبب توقف نفوذ محوطه تاریخی – گردشگری «سوژو »به این سیستم‌ های اجتماعی نشده بلکه بازار گرمی  نیز یافته است.

طبق همین گزارش درچند هفته گذشته محوطه تاریخی و گردشگری سوژو احتمالا با استفاده از یک شخص ثالت به عنوان فروشنده یا بازاریاب گردشگری خارج از این کشور کوشیده است تا کاربران را با ارایه راهکارهایی از طریق فیس  بوک و توییتر و اینستاگرام بخود جلب کند.  این محوطه تاریخی از هفته‌ های گذشته با ارایه عکس و فیلم‌ هایی تحت عنوان :«نگاه مجازی به سوژو:خاستگاه فرهنگ، قنات‌ ها، آشپزی و صنایع دستی»  کوشیده است  بخشی از کمپین بازاریابی چین درشبکه های نوظهور ارتباطی را توسعه دهد.

طبق همین گزارش از ماه مه آینده کابران فیس بوک، اینستاگرام و توییتر می توانند تا با شرکت در مسابقه بهترین عکس و تصویر و فیلم درباره این محوطه تاریخی و فرهنگی  شرکت کنند. این مسابقه به صورت تعاملی میان شرکت کنندگان و کاربران این سایت‌ ها برگزار می  شود.

سوژو دارای 2500 سال  پیشینه تاریخی و فرهنگی است که علاقه مندانش به آن لقب «ونیز چین» داده اند. این لقب به دلیل پل‌ ها و معبدها و کانال‌ های آب و رودها و معماری قدیمی  و زیبایش به آن داده شده است. دراین شهر همچنین می ‌توانید طعم چای و غذا های سنتی چین را در خیابان  ها و رستوران  های سنتی ‌اش بچشید.

رسانه  ها در معرفی و شناخت فرهنگ و آداب و رسوم کشور های مختلف نقش بسزایی دارند. شبکه  های اجتماعی به عنوان رسانه  هایی قدرتمند که امروزه در اختیار اکثریت مردم دنیا قرار دارند، می تواند برای نشان دادن تصویری واقعی از مردمان کشور های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. تصاویری که به این طریق توسط مردم یک کشور در فضای مجازی قرار می گیرد، به دور از نگاه های سیاسی و تصویرسازی غلط دولت ها، ارتباط بیشتری با کاربران سایر کشور ها برقرار می  کند. شبکه  های اجتماعی در حوزه گردشگری در تبادل اطلاعات و تجربیات مربوط به سفر به مناطق مختلف و تصمیم گیری کاربران برای انتخاب ایران به عنوان مقصد گردشگری تاثیر بسزایی دارند.

 استفاده ازنفوذ و قدرت شبکه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین همچنان برای معرفی و تبلیغات گردشگری ایران و به ویژه برای  مبارزه با تبلیغات ناصحیح درایران مغفول مانده و درحد تلاش های پراکنده و غیر رسمی  فعالان و برخی علاقمندان فردی دراین حزوه است. حوزه پرنفوذی که هنوز از دولت ودستگاه های رسمی  درآن خبری نیست.

در دو سال اخیر کمپینی در شبکه  های اجتماعی به نام «ایران را باید دید» در این شبکه  ها به راه افتاده که بی شک می  تواند تصویر غلط از ایران را تغییر دهد. ایران را باید دید، نام هشتگی است که در تمام شبکه  های اجتماعی بخصوص توییتر و اینستاگرام به تبلیغ گردشگری در ایران می پردازد. کاربران شبکه  های اجتماعی از شهر ها و مقصد های مختلف ایران عکسی می  گذارند و این هشتگ را زیر آن می نویسند و باعث می شوند تصاویر زیبای ایران بیشتر دیده شوند. این کمپین که بزرگترین کمپین مردمی  گردشگری ایران است بنا به گزارشات و آمارها در یک سال اخیر باعث بیشتر شدن ورود گردشگران خارجی به ایران شده است و اکثر رسانه  های دنیا همچون سی ان ان، واشنگتن پست، المانیتور امریکا، فرانس 24 و ... از این کمپین گزارش هایی را ارائه داده اند، به طوریکه به گفته رسانه های خارجی تنها یک هفته پس از راه اندازی کمپین بیش از 27 میلیون کاربر در هفته از این هشتگ در توییتر بازدید کردند.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
شبکه اجتماعی weibo در چین--China social network- weibo