فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تشکل های قرآنی: موسسات قرآنی را به سازمان تبلیغات واگذار کنید


به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از اتحادیه موسسات قرآنی مردمی کشور، جمع کثیری از موسسات و تشکل های قرآنی، با نگارش نامه و امضای طوماری به محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، خواستار بازگرداندن رتق و فتق امور مربوط به موسسات و تشکل های قرآنی در بخش مردمی برابر دستور صریح رهبری به سازمان تبلیغات اسلامی شدند.
در بخشی از این نامه آمده: مدتی است موضوع فعالیت های قرآنی بخش مردمی به ویژه موسسات و تشکل های قرآنی در دستور کار شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور قرار گرفته و تصمیمات اساسی نیز در این خصوص اتخاذ شده است که از جمله اختصاص ردیف بودجه مستقل از اعتبارات قرآنی برای موسسات است که از طریق اتحادیه های مربوطه برای اولین بار در سال 93 اختصاص پیدا کرده که جای تشکر و قدردانی دارد.
در این نامه با اشاره به فلسفه تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد حاکمیتی متولی فرهنگ دینی، تاکید شده است: فقط با یک نگاه به سیره رهبر معظم انقلاب به راحتی می توان فهمید که اهمیت راهبری امور قرآنی به قدری است که معظم له شخصاً و مستقیماً در این امر ورود داشته و نظارت حاکمیتی و ساماندهی کرده اند.
نویسندگان نامه تاکید دارند: هرچند ورود دیگر دستگا ه های حاکمیتی به مقوله قرآن و عترت از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاسیس معاونت قرآن و عترت، امری مبارک و در خور تقدیر است، ولی بیش از دو هزار و 350موسسه قرآنی و پنج هزار و 700 خانه قرآنی در شهر و روستا در سطح کشور صرف نظر از حمایت های مالی و امکاناتی، فقط به دلیل اینکه هدایت برنامه های قرآنی و دینی را از شئونات لاینفک رهبری معظم می دانیم اقدام به اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان دستگاه منتسب به رهبری کرده ایم.
در ادامه این نامه آمده است: باور داریم که همه شما بر این دغدغه رهبری معظم انقلاب تاکید داشته و دارید و مجدانه اعلام می داریم که تحت هیچ شرایطی حاضر به منفک شدن از دستگاه منتسب به رهبری معظم انقلاب نبوده و ضمن تاکید بر ایجاد اتحاد و انسجام بین دستگاه های حاکمیتی، از شما خواستاریم رتق و فتق امور مربوط به موسسات و تشکل های قرآنی در بخش مردمی را برابر دستور صریح رهبری همچنان در مجموعه دستگاه هایی که ارتباط مستقیم با ولایت دارد، قرا دهید.
در پایان نامه درخواست کنندگان از مخبر دزفولی با اشاره به تاکید نمایندگان ولی فقیه در استان ها بر این موضوع آمده است: تاکید و توجه به این موضوع، مجموعه موسسات و تشکل های دینی و قرآنی را از فراز و فرودهای سیاسی و مدیریتی که معمولاً در دولت های مختلف وجود داشته و خواهد داشت، مصون داشته و امکان عینیت بخشیدن به دغدغه های قرآنی رهبر انقلاب را بیشتر می کند.
فراهنگ**1003**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
موسسات قرآنی دهاقان