سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تفاوت علایم واقعی و علائم کاذب زایمان/ نزدیک شدن به زایمان طبیعی!


تفاوت علایم واقعی و علائم کاذب زایمان/ نزدیک شدن به زایمان طبیعی!

زمانی که شما به عنوان مادر باردار، به تاریخ زایمان طبیعی خود نزدیک می شوید، انقباضات رحمی شما موزون تر و دردناک تر خواهد شد و شانس شما برای تجربه کردن یک زایمان هم بالا می رود. به وجود آمدن انقباضات Braxton در هر زن بارداری، کمک زیادی برای آماده شدن بدن او به زایمان طبیعی خواهد کرد. این انقباضات، سبب نرم تر و نازک تر شدن گردن رحم می شود. پس شما چگونه می توانید تشخیص دهید که وقت زایمان فرا رسیده است و یا این علامت یک هشدار اشتباه است؟ خواندن این مقاله به دانستن نشانه های زایمان کاذب کمک خواهد کرده، و چگونگی تشخیص زایمان کاذب و حقیقی را به شما خواهد آموخت.

نشانه هایی از زایمان طبیعی کاذب:
در ادامه این مقاله، نشانه هایی که می تواند به شما کمک کند تا زایمان کاذب را از زایمان حقیقی شناسایی کنید، بیان شده است. علائم زایمان کاذب عبارتند از:
• انقباضات نامنظم رحمی
• احساس سفتی در شکم
• مشاهده نشدن پیشرفتی در روال طبیعی زایمان، در حال راه رفتن مادر
• مشاهده نشدن خون
• پاره نشدن غشای کیسه آب

تفاوت بین درد زایمان حقیقی و کاذب:
گاهی اوقات می توان گفت که تمایز بین زایمان حقیقی و کاذب، کار بسیار سختی است. برای کمک کردن به شما در شناسایی زایمان حقیقی، در ادامه برخی علائم بیان شده است، که عبارتند از:

• به خاطر داشته باشید که فرکانس انقباضات رحمی در زایمان واقعی ممکن است در ابتدا نامنظم بوده، اما در طول زمان این دردها در فواصل منظم رخ خواهد داد، اما انقباضات رحمی در زایمان کاذب نامنظم و غیر قابل پیش بینی هستند، که می تواند با خواب شما تداخل پیدا نموده و شما را بد خو و بی حال نماید.
• شدت انقباضات رحمی و فرکانس آن ها با گذر زمان در زایمان طبیعی افزایش پیدا کرده و بدون توجه به تسکین دهنده هایی که استفاده می شود شدیدتر خواهند شد، اما در زایمان کاذب انقباضات رحمی بعد از مدتی فروکش کرده و زمانی دوباره شروع خواهد شد. به یاد داشته باشید که در زایمان کاذب، متوقف شدن و فعالیت این انقباضات هم با تغییر موقعیت شما هیچ فرقی نمی کند.
• طول انقباضات رحمی در زایمان طبیعی واقعی بیش از 30 ثانیه بوده و به تدریج طولانی تر می شود، اما این انقباضات در زایمان کاذب، در طول زمان متفاوت می باشد.
• مرکز تولید انقباضات در زایمان درست از پایین کمر شروع شده و از طریق شکم به اطراف منعکس خواهد شد. اما در یک زایمان کاذب، این انقباض در مراکز کشاله ران و قسمت های پایین شکم خواهد بود.
• همچنین، قدرت این انقباضات در زایمان واقعی با پیشرفت زمان قوی تر خواهد شد، در حالی که قدرت انقباضات در زایمان کاذب در طول زمان افزایش نمی یابد، به صورتی که این انقباضات در ابتدا قوی بوده، اما با گذشت زمان به تدریج ضعیف تر خواهد شد.
• تغییرات ایجاد شده در دهانه رحم مادر باردار در زایمان واقعی، گردن رحم را نازک تر و نرم تر خواهد کرد. اما در زایمان کاذب کشش دهانه رحم زیاد نخواهد شد.

نکاتی برای آسان نمودن تحمل دردهای زایمان کاذب:

به عنوان یک مادر باردار، به خاطر داشته باشید که ایجاد شدن انقباضات Braxton در زایمان کاذب، کاملا طبیعی بوده و ممکن است در هر زمان از سه ماهه سوم بارداری رخ دهد. اگر این انقباضات، احساس ناراحت کننده ای در شما به عنوان یک مادر بارداری به وجود می آورد، می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

• قدم زدن
• تغییر موقعیت قرارگیری خودتان
• کمی استراحت کردن
• نوشیدن مقدار زیادی آب
• به دست آوردن آرامش بدن با گرفتن حمام آب گرم
• ماساژ دادن کل بدن

مادر باردار چه زمانی باید به دنبال کمک های پزشکی باشد؟
این نکته بسیار مهم است که اگر مادر بارداری در سه ماهه آخر بارداری خود تغییرات زیر را در بدنش مشاهده کرد، حتما به دکتر مراجعه کند:

• مشکل خونریزی واژینال و این که خون بیرون آمده قرمز روشن باشد.
• نشت مداوم مایع و یا آب از رحم حتی در صورت استراحت.
• به وجود آمدن تغییر قابل ملاحظه در حرکت نوزاد (شما به عنوان یک مادر باردار ممکن است کمتر از 6 تا 10 جنبش در یک ساعت در شکم خود احساس کنید.)

اگر شما به عنوان یک مادر باردار قبل از هفته سی و هفتم دوران بارداری خود، متوجه هرگونه نشانه ای از زایمان طبیعی در خود شدید، احتمال دچار شدن به زایمان زودرس در شما وجود دارد و حتما با ماما یا دکتر معالج خود تماس بگیرید. اما اگر این علائم بعد از هفته سی و هفتم بارداری شما روی دهد، نشستن در خانه طی این انقباضات اشکالی ندارد، مگر اینکه دکتر شما قبلا توصیه دیگری کرده باشد. اگر شما در این مورد مطمئن نیستید، حتما دکتر یا مامای معالج خود تماس بگیرید. به همین دلایل است که پزشکان زنان و زایمان باید در هر زمانی در دسترس بیماران خود باشند، تا برای بحث در مورد این نگرانی ها آن ها را همراهی کنند و دریابند که آیا بروز انقباضات رحمی، نشانه ای از زایمان طبیعی است و یا زایمان کاذب! 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید...

برچسب ها : نشانه های زایمان طبیعی ، نشانه های زایمان زودرس ، نشانه های زایمان چیست ، نشانه های زایمان ، درد زایمان طبیعی چگونه است ، درد زایمان طبیعی چقدر است؟ ، درد زایمان طبیعی ، درد زایمان کاذب 

تعداد بازدید : 6

نظرات كاربران : نام : ایمیل : متن نظر : *لطفاً نظر خود را وارد نمائید متن بالا را وارد نمایید* 


ویدیو مرتبط :
تفاوت های زایمان طبیعی و سزارین 2