سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعتراض صدها آمریکایی‌ به قتل یک دختر سیاه‌پوست توسط افسر پلیس سفیدپوست


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، صدها تن از فعالان اجتماعی و حقوق بشر پس از اینکه پلیس شهر شیکاگو نوار ویدئویی را از شلیک یک افسر پلیس به سوی یک دختر 17 ساله به نام لاکون مک‌دونالد را منتشر کرد، صدها تن از فعالان اجتماعی و حقوق بشر تظاهراتی اعتراضی را در شیکاگو برگزار کردند.

مک‌دونالد در اکتبر سال 2014 بر اثر شلیک گلوله افسر پلیس کشته شد.

راهم امانوئل، شهردار شیکاگو از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کنند.

وی در گفتگو با سی‌ان‌ان عنوان کرد: «من باور دارم که این لحظه بیش از آنکه موجب سوءتفاهم شود می‌تواند موجب فهم متقابل شود. من درک می کنم که مردم زمانی که این ویدئو را ببینند ناراحت خواهند شد و بخواهند اعتراض کنند. ما به عنوان یک شهر باید برای این لحظه برخیزیم».

با این حال گزارش شده است که مردم همزمان با انتشار این ویدئو به خیابان ریخته و شعار «16 شلیک» را برای یادآوری تعداد شلیک‌هایی افسر پلیس به سوی این دختر را سردادند.

لاکون مک‌دونالد یک دختر نوجوان سیاه‌پوست بود و جیسون ون‌دایک، افسری که به وی شلیک کرد سفیدپوست بود.

روز دوشنبه بود که ون‌دایک روز سه‌شنبه با اتهام قتل درجه یک مواجه شد.

گری مک‌کارتی، سرپرست پلیس شیکاگو اذعان کرد که شهروندان «حق دارند که اعتراض کنند».

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
قتل یک سیاه پوست توسط پلیس آمریکا با خونسردی