سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مشکلات حقوقی نوسازی با همکاری اداره کل حقوقی شهرداری تهران مرتفع می‌شود


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان نوسازی شهر تهران، عبادالله فتح‌اللهی در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل حقوقی شهرداری تهران و معاونان و مدیران برگزار شد، به تشریح مأموریت‌ها و چشم انداز برنامه‌های سازمان نوسازی پرداخت.

فتح‌اللهی با بیان اینکه سازمان نوسازی شهر تهران یکی از سازمان‌های کهن و قدیمی شهرداری است که در سال 1347 تشکیل شده، یادآور شد: طراحی میدان آزادی، پارک ملت، ساماندهی گود عرب‌ها در جنوب تهران و اجرای پروژه نواب بخشی از اقدامات پیشین این سازمان بوده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری همه محلاتی که بیش از 51 درصد مساحت آنها دارای سه ویژگی ریزدانگی، نفوذناپذیری و عدم استحکام مهندسی باشند، به عنوان بافت فرسوده تعریف شده‌اند، تصریح کرد: دولت و شهرداری بر اساس قانون مکلف به نوسازی سالانه 10 درصد از بافت فرسوده شده‌اند.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران افزود: عملکرد نوسازی بافت فرسوده در بازه زمانی سال‌های 84 تا 94 از سوی نهادهای دولتی ، 2.7 درصد بوده در حالی که عملکرد شهرداری و نهادهای غیردولتی در این بازه زمانی 97.3 درصد است.

فتح اللهی فلسفه تشکیل و راه‌اندازی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران را ورود دستگاه‌های اجرایی دولتی به نوسازی بافت فرسوده عنوان کرد و اظهار داشت: نمایندگان 32 دستگاه اجرایی ذی‌ مدخل در فرآیند نوسازی در کمیته‌های ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران حضور دارند.

به گفته این مقام مسئول خلاء مالکیت زمین و زمین‌های رها شده در شهرها یکی از مهمترین عوامل شکل گیری بافت فرسوده بوده است که با شکل گیری کمیته امنیتی و حقوقی در ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران رفع مشکلات مربوط به خلاء‌های قانونی در نوسازی، به ویژه موانع موجود در خصوص زمین‌های موقوفه و تصرفی در دستور کار قرار گرفته است.

فتح اللهی در ادامه از رویکرد اداره کل حقوقی شهرداری تهران مبنی بر حمایت و ارائه مشاوره‌های تخصصی حقوقی به سازمان نوسازی شهر تهران قدردانی و تشکر کرد.

علیرضا میر‌معصومی، مدیرکل حقوقی شهرداری تهران نیز در این جلسه ضمن معرفی ساختار این اداره به ارائه توضیحاتی جامع در خصوص رویکردها و اهداف اداره کل حقوقی شهرداری پرداخت.

میر معصومی با اشاره به راه اندازی و ایجاد شورای مشورتی حقوقی در اداراه کل شهرداری تهران، اظهار داشت: ظرفیت‌های مختلفی از جمله صاحبنظران متخصص دانشگاهی و مدیریت شهری به صورت متمرکز در این شورا فعالیت دارند و مناطق و سازمان‌های شهرداری می‌توانند از نظرات این شورا در راهبری اقدامات حقوقی خود استفاده کنند.  

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران تصریح کرد: اداره کل حقوقی شهرداری تهران آماده ارائه هر نوع خدمات به سازمان نوسازی در بخش‌های مختلف حقوقی و مباحث علمی پرونده‌های حقوقی است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دفتر حقوقی زارعی آماده انجام پیگری دعاوی حقوقی شما است