سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استفاده ارتش سودان جنوبی از روش‌های متنوع برای کشتن مخالفان


استفاده ارتش سودان جنوبی از روش‌های متنوع برای کشتن مخالفانفارس/ سازمان ملل در گزارشی از وضعیت حقوق‌بشر در سودان جنوبی، به موارد متعدد کشته شدن مخالفان سیاسی با روش های متنوع و تبدیل مجوز هتک حرمت زنان سودانی به حقوق معوقه سربازان ارتش اشاره کرده است.

دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل متحد امروز جمعه با صدور گزارشی، دولت سودان جنوبی را به اجرای سیاست زمین سوخته از طریق تجاوز جنسی، غارت و کشتار شهروندان در جنگ داخلی سال 2015 محکوم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در گزارش سازمان ملل آمده است: «شهروندان مظنون به حمایت از مخالفان حتی کودکان و افراد معلول جسمی، یا زنده زنده سوزانده شده‌اند، یا در کانتینر خفه شده‌اند، یا با اصابت گلوله کشته شده‌اند، یا از درخت به دار آویخته شده اند یا تکه تکه شده‌اند.»

سودان جنوبی پس از بروز اختلاف انتخاباتی میان رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر به بحران و کشتار فرو رفت و ارتش تحت اختیار رئیس‌جمهور، تعداد نامعلومی حامیان سیاسی نخست‌وزیر را به جرم «حمایت از اپوزیسیون» کشت.

در این گزارش به جنبه‌های دیگر جنایت علیه شهروندان سودان جنوبی اشاره شده و آمده: «میزان رواج تعرض جنسی به زنان نشان می‌دهد که در این درگیری، تجاوز به یک اقدام قابل‌قبول از سوی سربازان (حامی دولت) و شبه‌نظامیان مورد حمایت آنان تبدیل شده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده که ارتش به سربازان و شبه‌نظامیان اجازه می‌داده که در عوض حقوق معوقه خود، به زنان تجاوز کنند.

سازمان ملل فقط در فاصله 6 ماهه بین آوریل تا سپتامبر 2015، 1300 مورد تجاوز گزارش شده در سودان جنوبی را در اسناد خود ثبت کرده است.

در مورد دیگری از جنایات ثبت شده سربازان ارتش سودان جنوبی، حدود 60 چوپان دستگیر و در یک کانتینر در محوطه یک کلیسای کاتولیک محبوس می شوند؛ همه این افراد ظرف 2 بر اثر کمبود اکسیژن و خفگی، جان می‌بازند.

ایجاد کشور سودان جنوب حاصل حمایت چندین ساله آمریکا از جدایی‌طلبان دارفور بود؛ اولین کشوری که جدایی «جوبا» از سودان شمالی را به رسمیت شناخت، ایالات‌متحده آمریکا بود.

سودان جنوبی ذخائر غنی نفتی و زمین‌های حاصل‌خیز فراوان دارد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
اولین دیدار رئیس جمهور سودان جنوبی از اسرائیل!