سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هکرها چگونه نفت را از تانکرها خالی کرده و تأسیسات نفتی را منفجر می‌کنند؟


هکرها چگونه نفت را از تانکرها خالی کرده و تأسیسات نفتی را منفجر می‌کنند؟خبرآنلاین/ توسعه حسگرهای نرم‌افزاری تحت شبکه روی سیستم‌های نفتی برای مانیتور و مدیریت، جدیدترین علاقه‌مندی هکرها برای سرقت نفت از تانکر و مخازن متصل به اینترنت شده است.

الکساندر پولیاکوف کارشناس امنیت از کمپانی ERPScan می‌گوید صاحبان صنایع نفت و گاز باید درباره تهدیدات هکری علیه زیرساخت‌های این صنعت باهدف سرقت، به گوش باشند.

وی که در کنفرانس امنیتی RSA در سان‌فرانسیسکو سخن می‌گفت افزود نفت و گاز صنعتی بحران‌زاست و فرایندهای متفاوت تولید و توزیع آن، از چاه‌های نفتی تا پمپ‌بنزین‌ها؛ آن را پیچیده‌تر می‌کند.

حسگرهای تعریف‌شده برای تقلیل فشار، مانیتورینگ سطح سوخت، مدیریت بر لوله‌های نفتی و گازی، دستگاه‌های کنترل کیفیت و دمای سطوح مختلف در سراسر این صنعت نقاط بحران‌خیز است.

پولیاکوف دموی حمله به تانکر خالی نفتی را با موفقیت نشان داد، بدون اینکه نرم‌افزار موردنظر(SAP) بتواند جلوی آن را بگیرد!

وی همچنین نشان داد که می‌توان نفت سرقت شده را دوباره به تانکر بازگرداند، بدون اینکه سیستم متوجه شود.

به گفته این کارشناس، داعش به‌شدت علاقه‌مند است تا نفت عراق را با این روش خالی کند.

وی همچنین جزییات حمله به سیستم روشن‌کننده BMS (برای جداسازی نفت از گاز) را نشان داد که به‌راحتی هک شده و با ایجاد اختلال در آن می‌توان انفجار عظیمی را ایجاد کرد.

مطابق آمار سیمانتک در سال 2014 بیش از 43 درصد از کمپانی‌های نفتی در جهان مورد حملات هکری قرار گرفتند.

حمله به سیستم تأمین انرژی اوکراین در دسامبر 2015 و حمله به تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان در سال 2012 نمونه‌های بزرگی از این نوع حملات هکری محسوب می‌شود که ممکن است با پیچیده‌تر شدن آن‌ها، فجایع ناگواری را به بار بیاورند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
اموال میلیاردر معروف نفتی به وزارت نفت رسید