سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یک دادگاه چینی علیه اپل رای داد!


یک دادگاه چینی علیه اپل رای داد!آی تی رسان/ یک دادگاه در چین، علیه اپل در پرونده نام تجاری آیفون رای داده است و به یک تولیدکننده کوچک اجازه داده که کیف‌دستی و سایر اقلام چرمی را با نام تجاری آیفون بفروشد. آیفون در سال 2007 در چین توسط شینتونگ تیاندی به ثبت رسیده است. این تولیدکننده، کیف‌دستی‌ها و کیف پول‌هایی با برند آیفون تولید می‌کند.

شینتونگ تیاندی، این پرونده را در سال 2012 به دادگاه برده و در سال بعد آن را باخته بود. در حکم دادگاه آمده که اپل نتوانسته است ثابت کند که آیفون پیش از اینکه توسط این تولید کننده وسایل چرمی به ثبت برسد، نامی شناخته شده برای عموم بوده است.

یکی از اختلافات غرب و چین، در حقوق مالکیت معنوی است. در چین، جعل محصولات بسیار رایج است. ظاهرا اپل در دعوای غرب و چین، تبدیل به گوشت قربانی شده است. به عنوان مثال، اپل در سال 2002، در چین اقدام به ثبت نام تجاری آیفون کرد (5 سال قبل از تقاضای آقای شینتونگ تیاندی)، اما تقاضای این شرکت رد شد! نهایتا، در سال 2012 اپل توانست نام تجاری آیفون را به ثبت برساند. دو هفته پیش نیز اپل مجبور شد با حکم دادگاهی در چین، سرویس فیلم و کتاب خود را تعطیل کند. ظاهرا بی‌دلیل نبوده است که کارل آیکان، سهام اپل خود را فروخت!



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آی تی رسان


ویدیو مرتبط :
رای دادگاه آمریکا و مصادره اموال بانک ملی