ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



تاج: قرارداد یک بازیکن در قطر نصف‌ کلِ هزینه لیگ ایران است/ ماجرای بازیکن صبا «جمع نقیضین» است


مهدی تاج در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره برگزاری دیدار روز جمعه هفته جاری راه‌آهن و پرسپولیس در ورزشگاه شهر قدس عنوان کرد: سیاست سازمان لیگ این است که حق میزبانی را برای تمام تیم‌ها اعمال کند. برای دو تیم پرسپولیس و استقلال هم مناسب نیست که نصف بازی‌های خود را در ورشگاه آزادی برگزار کنند چرا که وقتی در مسابقه‌ای میهمان هستند از شرایط مطلوب فاصله می‌گیرند.

وی ادامه داد: از همان روز اول به دنبال این بودیم که تیم‌هایی نظیر راه‌آهن، سایپا و نفت تهران در ورزشگاه‌های خود پذیرای استقلال و پرسپولیس باشند. به همین دلیل مسابقات این دو تیم در کرج و ورزشگاه تختی برگزار شد. از آنجایی که راه‌آهن میزبان بازی روز جمعه است و درخواست داشت بازی در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار شود، ما با این درخواست موافقت کردیم.

تاج تصریح کرد: شورای تأمین استان تهران و شهر قدس با برگزاری این دیدار در ورزشگاه شهر قدس موافقت کردند و نیروی انتظامی نیز اعلام کرد آمادگی لازم را برای این کار دارد. با این حال چون برای اولین بار است که بازی در این ورزشگاه برگزار می‌شود باید حواس همه جمع باشد تا مشکلی پیش نیاید. 

رئیس سازمان لیگ گفت: برای سازمان لیگ راحت‌تر است که بازی‌های پرسپولیس و استقلال که میهمان هستند در ورزشگاه آزادی برگزار شود اما ما به دنبال این هستیم که حق میزبانی برای تمام تیم‌ها رعایت شود و برگزاری بازی راه‌آهن برابر پرسپولیس در ورزشگاه شهر قدس حق طبیعی این تیم است.

تاج در ادامه درباره ماجرای بازی کردن فرید بهزادی‌کریمی که پس از پایان دوران خدمت سربازی‌اش در تراکتورسازی و قبل از پایان نیم‌فصل، در ترکیب تیم صبا به میدان رفت و این موضوع اعتراض باشگاه سیاه‌جامگان را در پی داشت، گفت: باشگاه صبا در این زمینه مرتکب تخلف نشده چرا که قبل از اینکه از کریمی استفاده کند از سازمان لیگ استعلام گرفته بود. من از کمیته نقل‌و انتقالات سازمان لیگ این ماجرا را پیگیری کردم و آنها تأکید کردند که در این زمینه طبق قانون عمل کرده‌اند. آیین‌نامه‌ای که کمیته نقل و انتقالات به آن استناد کرده به تأیید فیفا رسیده اما اینجا «جمع نقیضین» است.

وی در توضیح این موضوع اظهار داشت: در آیین‌نامه آمده که به محض پایان خدمت سربازی، بازیکن سرباز می‌تواند جدا شود اما سایر شرایط هم آمده است. در واقع تفسیر‌ها درباره «به محض» و «سایر شرایط» متفاوت است. من به کمیته نقل و انتقالات گفتم که اگر اشتباه کرده‌اید اعلام کنید اما آنها اصرار دارند که طبق قانون عمل کرده‌اند.

تاج درباره اینکه این قانون مربوط به 6 سال پیش است، گفت: اینگونه نیست و سال گذشته تأییدیه این موضوع گرفته شده است. در نهایت در این زمینه هرچه کمیته انضباطی تصمیم‌گیری کند ما می‌پذیریم.

رئیس سازمان لیگ در ادامه گفت‌وگو با تسنیم درباره قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: در باشگاه‌ها، بحث توانمندی مالی و امکانات بسیار مهم است. تیم‌های قطری برای جذب یک بازیکن خارجی 25 میلیون دلار خرج می‌کنند که حدود 90 میلیارد تومان می‌شود. این در حالی است که طبق اسناد ثبت شده کل هزینه لیگ برتر ایران 146 میلیارد تومان است. اگر «بر فرض محال» بپذیریم تخلفاتی صورت گرفته و برخی باشگاه‌ها پول زیر میزی به بازیکنان داده‌اند (که البته تأکید می‌کنم اینگونه نیست چرا که با برداشتن سقف قرارداد و بودجه نیازی به این کار نیست) و با احتساب هزینه نقل و انتقالات نیم‌فصل و سایر موارد پیش‌بینی نشده کل هزینه لیگ ایران حدود 200 میلیارد تومان می‌شود. در واقع هزینه یک بازیکن در یک تیم قطری حدود نصف کل هزینه لیگ برتر ایران است.

وی اضافه کرد: دلیل اینکه فوتبال ایران در رده باشگاهی سال‌هاست که در آسیا نتیجه نمی‌گیرد این است که از نظر امکانات و مسائل مالی توان رقابت با تیم‌های اماراتی، عربستانی و قطری را ندارد. آنها با هواپیمای اختصاصی می‌آیند و می‌روند اما بازیکنان ما یکی دو روز در مسیر رفت و برگشت هستند.

تاج گفت: با وجود این مسائل اعتقاد دارم توانمندی، غیرت، تعصب و عِرق بازیکنان ایرانی می‌تواند به یاری نمایندگان کشورمان بیاید. من به موفقیت‌ تیم‌های ایرانی در آسیا خوشبین هستم و امیدوارم سپاهان، تراکتورسازی و ذوب‌آهن نمایندگان شایسته‌ای برای فوتبال ایران باشند و نفت تهران هم با گذر از مرحله پلی‌آف به جمع تیم‌های مرحله گروهی اضافه شود.

وی در ادامه به تیم‌های ملی بزرگسالان و امید اشاره کرد و گفت: من واقعاً به تیم بزرگسالان، امیدوارم. جوانگرایی در تیم ملی که برآمده از تلاش باشگاه‌ها و سازمان لیگ است به تیم ملی کمک کرده و کی‌روش هم نشان داده که اگر بازیکنی قابلیت داشته باشد، به تیم ملی دعوت می‌شود.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: تیم امید هم در بهترین شرایط به سر می‌برد و بازیکنان باانگیزه در این تیم حضور دارند. امیدوارم این تیم در راه صعود به المپیک 2016 موفق باشد و سازمان لیگ نیز همانند تیم ملی بزرگسالان با تیم امید همکاری لازم را خواهد کرد؛ همانگونه که تاکنون اینگونه بوده است. باشگاه‌ها نیز با تیم‌های ملی همکاری لازم را دارند.

تاج درباره دعوتش به ژاپن گفت: مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ ژاپن از من برای تماشای فینال جام باشگاه‌های جهان که روز یکشنبه آینده برگزار می‌شود دعوت به عمل آورده‌اند و در کنار آن اعلام کرده‌اند در مراسم برترین‌های فوتبال این کشور شرکت کنم و درباره خواهرخواندگی فوتبال ایران و ژاپن صحبت کنیم. با این حال هنوز مشخص نیست که به این سفر بروم یا نه.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
‫تکل وحشیانه و دردناک بازیکن امارات روی بازیکن ایران (فوتبال ساحلی آسیا)‬‎