ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



جنگ مربیان نسل جدید و پرسپولیسی و دیدار تکراری استقلال و فولاد


به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیگ برتر پس از مدتی وقفه به دلیل دیدارهای تیم ملی، از فردا (پنجشنبه) با برگزاری دیدار استقلال خوزستان ــ گسترش فولاد تبریز وارد هفته دوازدهم می‌شود و روزهای جمعه و شنبه هم پیگیری خواهد شد.

استقلال خوزستان - گسترش فولاد تبریز

استقلال خوزستان تا اینجای کار نتایج خیلی خوبی کسب کرده است. تیمی که فصل گذشته در هفته آخر بقای خود را جشن گرفت، اکنون تا پایان هفته یازدهم با 20 امتیاز در رده دوم ایستاده و حتی این شانس را دارد که در صورت نتیجه نگرفتن استقلال‌تهران به صدر جدول برود.

شاگردان ویسی با گسترش فولادی بازی دارند که آنها نیز نتایج نسبتا خوبی کسب کرده و با استقلال خوزستان تنها 3 امتیاز فاصله دارند. بدون شک شاگردان فراز کمالوند به این موضوع فکر خواهند کرد که با برتری مقابل استقلال خوزستان می‌توانند گام بلندی برای رسیدن به بالای جدول بردارند. گسترش فولاد با 17 امتیاز رده پنجم قرار دارد و اگر مقابل حریف خود نتیجه را واگذار کند، با توجه به امتیازات نزدیک تیم‌ها ممکن است چند پله سقوط کند. بنابراین این تیم می‌خواهد مقابل تیم شگفتی‌ساز لیگ، خودش شگفتی‌ساز شود.

پدیده - راه‌آهن

این دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که در نتیجه‌گیری نوسان داشته‌اند. جایگاه آنها در جدول نشان می‌دهد که بازی قابل پیش‌بینی نیست. پدیده‌ای‌ها بیشتر از هر چیزی اعتقاد دارند که از مسائل داوری ضربه خورده‌اند اما شاگردان مهاجری خوب می‌دانند در صورتی که نتوانند امتیازات لازم جمع کنند، شاید در پایان فصل دچار مشکل شوند.

راه‌آهن که با آمدن مهدی تارتار به جای فرهاد کاظمی نتایج خوبی در ابتدای کار می‌گرفت، در هفته دهم مقابل گسترش فولاد با تساوی متوقف و در هفته یازدهم مقابل ذوب‌آهن شکست سنگینی را متحمل شد. آنها برای اینکه به این روند پایان دهند، باید در زمین حریف امتیاز کسب کنند. جدال پدیده و راه‌‌آهن فرار از سقوط به رده‌های پایین جدول است. پدیده با 13 امتیاز در رده یازدهم و راه‌آهن با 10 امتیاز جایگاه سیزدهم را به خود اختصاص داده‌اند.

صبا - ذوب‌آهن

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین مسابقات هفته دوازدهم جدال تیم‌های صبا قم و ذوب‌آهن است. علی دایی و شاگردانش با 18 امتیاز در رده چهارم ایستاده‌اند و ذوب‌آهن و یحیی گل‌محمدی با یک امتیاز بیشتر در رده سوم هستند. دایی و گل‌محمدی جزو مربیان نسل جدید هستند که هر کدام قصد دارند در این دیدار به نوعی توانایی‌های فنی خود را به رخ بکشند.

درست است که دایی در هفته‌های اخیر نتایج خوبی گرفته ولی خوب می‌داند که صبا تیم کاملی نیست، اما در سوی دیگر، ذوب‌آهن تیم با کیفیتی نشان داده است. تیمی که این قابلیت را دارد که در 10 دقیقه در زمین تراکتورسازی نتیجه 4 بر یک باخته را با تساوی عوض کند. شاگردان دایی این فرصت را دارند که با برتری مقابل ذوب‌آهن هم جای این تیم را در جدول بگیرند و هم اینکه خودشان را به تیم‌های مدعی نزدیک کنند. شاگردان گل‌محمدی هنوز رنگ صدر جدول را ندیده‌اند و برای اینکه زودتر به خواسته‌شان برسند باید در هفته‌های منتهی به پایان نیم فصل امتیازی از دست ندهند. باید دید که جدال دو مربی پرسپولیسی را چه کسی می‌برد.

تراکتورسازی - سیاه‌جامگان 

تراکتورسازی تبریز با وجود داشتن بازیکنان سرباز مانند شجاع خلیل‌زاده، بختیار رحمانی، سروش رفیعی و علی حمودی نتوانسته نتایج خوبی کسب کند.  این تیم از 11 بازی تنها 14 امتیاز کسب کرده که میانگین 1/27 امتیاز در هر بازی را نشان می‌دهد. تراکتورسازی که در جایگاه دهم جدول است، انتظارات تماشاگرانش را برآورده نکرده و برای اینکه بتواند بار دیگر پرشورها را به ورزشگاه بکشاند باید از این هفته امتیازات را کسب کند.

تیمی مقابل تراکتورسازی به میدان می‌رود که با آمدن فرهاد کاظمی هم نتایج خوبی نگرفته و به تازگی نیز سرمربی این تیم محسن فروزان دروازه‌بان سیاه‌جامگان را کنار گذاشت. کاظمی که معمولا در سال‌های اخیر در تیم‌هایی بوده که در خطر سقوط بوده‌اند،  این بار نیز شرایط مشابهی دارد و برای اینکه تیمش انگیزه لازم را برای ادامه مسابقات داشته باشد، باید در زمین تراکتورسازی نتیجه بگیرد تا شاید در ادامه بتواند خودش را از انتهای جدول جدا کند. سیاه‌جامگان با 7 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد.

سایپا - ملوان انزلی

سایپا و ملوان به فاصله یک امتیاز به ترتیب در رده‌های هفتم و هشتم جدول قرار گرفته‌اند. سایپا پس از حذف از جام حذفی، همه هدفش نتیجه گرفتن در لیگ است. ملوانی‌ها نیز این روزها به لحاظ مالی شرایط بحرانی را سپری می‌کنند. علاوه بر مشکلات مالی، برخی از بازیکنان از جمله فرزاد حاتمی از تاکتیک‌های حمید استیلی انتقاد کرده و اعتقاد دارند با سیستم دفاعی که استیلی می‌چیند، کمتر صاحب موقعیت گل می‌شوند. استیلی از زمانی که هدایت ملوان را برعهده گرفت، 7 گل تیمش وارد دروازه حریفان کرده است و جزو تیم‌هایی است که خط حمله ضعیفی دارد. با این وجود ملوانی‌ها با حضور استیلی تنها 6 گل دریافت کرده و در مجموع تیم‌شان 8 گل در لیگ از حریفان دریافت کرده است.

سپاهان - نفت‌ تهران

یکی دیگر از بازی‌های حساس هفته دوازدهم جدال این دو تیم است. سپاهان با آمدن استیماچ با شوک جدیدی روبه‌رو شده و می‌خواهد نتایج چند هفته اخیر خود را جبران کند. سپاهان با 17 امتیاز رده ششم قرار دارد و اگر نتواند مقابل شاگردان علیرضا منصوریان نتیجه بگیرد، با توجه به فاصله کم امتیازات تیم‌ها، ممکن است چند پله سقوط کند. این مسئله برای تیمی که پرافتخارترین تیم لیگ برتر است، نمی‌تواند قابل قبول باشد.

نفت تهران هر چند با 12 امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار گرفته‌ اما می‌تواند با برتری مقابل سپاهان و همچنین پیروزی در بازی عقب افتاده خود به رده‌های بالاتر صعود کند. منصوریان برای اینکه بار دیگر نتایج فصل گذشته را تکرار کند، چاره‌ای جز پیروزی مقابل سپاهان ندارد.

فولاد خوزستان - استقلال تهران

این دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که حدود 3 هفته پیش در جام حذفی به دیدار هم رفته بودند و استقلال موفق شد با نتیجه 3 بر یک حریف خود را شکست دهد. فولادی‌ها که تا فسخ قرارداد با اسکوچیچ پیش رفته بودند، بار دیگر باید با مرد کروات خود به مصاف حریفان بروند. آنها در لیگ نتایج ضعیفی کسب کرده در رده آخر قرار دارند و از جام حذفی نیز حذف شده‌‌اند.

تیم بحران‌زده فولاد با ننایجی که گرفته، با اعتراض هوادارانش روبه‌رو شده و برای اینکه کمی از انتقادات را کم کند، باید استقلال را شکست دهد. شاگردان پرویز مظلومی در لیگ در صدر جدول قرار دارند اما اگر مقابل فولاد نتیجه نگیرند، احتمال دارد جای خود را به استقلال خوزستان بدهند. تنها مشکل مظلومی خط میانی تیمش است که بارها به نداشتن پلی‌میکر اشاره کرده است. با این وجود استقلال در خط حمله آمار خوبی دارد و از موقعیت‌ها به خوبی استفاده می‌کند. باید دید آیا مظلومی می‌تواند بار دیگر فولاد را شکست دهد یا اسکوچیچ گرفتن امتیازات را آغاز خواهد کرد.

به گزارش تسنیم برنامه کامل بازی‌‌های هفته دوازدهم به شرح زیر است:

پنجشنبه 94/08/28

استقلال خوزستان - گسترش فولاد تبریز، ساعت 15، ورزشگاه غدیر اهواز

جمعه 91/08/29

پدیده - راه‌آهن، ساعت 14:45، ورزشگاه ثامن مشهد

صبای قم - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 15:15، ورزشگاه یادگار امام قم

تراکتورسازی - سیاه جامگان، ساعت 15:15، ورزشگاه یادگار امام تبریز

سایپا - ملوان، ساعت 15:15، وررشگاه دستگردی

سپاهان - نفت‌تهران، ساعت 15:15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

فولاد - استقلال تهران، ساعت 16:20، ورزشگاه غدیر اهواز

شنبه 94/08/30

پرسپولیس - استقلال اهواز، ساعت 16:20، ورزشگاه آزادی

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کنفرانس خبری مربیان استقلال ۳-۱ فولاد